(P) Continutul – un factor important in SEO

Continutul– stai putin, asta suna a ceva din publicitate, nu…? Partial corect, pentru ca nu are exact aceleasi conotatii cu activitatea de copywriting din agentiile de publicitate. Cand vorbim de SEO copywriting, ne referim la inserarea de cuvinte-cheie intr-un text care promoveaza un anumit produs/serviciu in mediul online, pentru a putea fi gasit cu usurinta in cautarile organice ale motorului de cautare Google.

Atunci cand se optimizeaza pentru mediul online, scopul este ca un text sa fie “citit” mai intai de Google, iar apoi cautat, gasit si citit de vizitatorii acelui site. Deseori, ultima parte nu mai este luata in considerare, optimizatorii incercand sa manipuleze rezultatele cautarilor in detrimentul vizitatorilor, oferind multe cuvinte-cheie, insa putin continut de calitate.

La OSEOM insa avem grija sa livram corect si avantajos ambele:

  • Continut 100% RELEVANT pentru vizitatori, in primul rand.
  • Continut 100% pertinent pentru motoarele de cautare, in al doilea rand.

Densitatea cuvintelor cheie (keyword density) pe o pagina este un subiect controversat pentru speciallistii SEO, fiind considerata multa vreme de o maxima importanta de unii si, mai nou, complet irelevanta de altii. Adevarul, am aflat noi din experienta, este ca pentru fiecare pagina web exista niste reguli destul de clare, procentuale, pe care densitatea cuvintelor-cheie trebuie sa le urmeze.

In ultimii ani, algoritmii Google s-au modificat pentru a clasa cele mai relevante pagini din punct de vedere al informatiei care se gaseste pe ele, continutul jucand un rol foarte important in optimizarea unui site. Cum competitia pe fiecare nisa online a crescut, site-urile de top isi actualizeaza periodic continutul site-ului.

Iata cateva reguli pentru SEO copywriting pentru site-ul tau:

  1. Fii clar si concis

Dat fiind faptul ca majoritatea utilizatorilor de internet sunt constransi de timp si vor sa obtina o informatie rapid, textul trebuie sa sintetizeze esenta in primul paragraf si sa ofere informatiile pe care utilizatorii le cautau, iar apoi poti dezvolta cateva detalii (relevante) pe parcurs, pentru a avea un text bogat, aspect preferat de Google.

  1. Creeaza o structura cu paragrafe

Un text conform cu standardele SEO nu se masoara doar prin numarul de caractere al articolului, organizarea acestuia in pagina fiind la fel de importanta. Separa textul in paragrafe pentru a putea fi citit mai usor. Este important, de asemenea, sa vezi cum arata pagina site-ului tau in diverse browsere, formatarea textului se poate schimba si in functie de marimea ecranului, deci asigura-te ca informatia importanta este plasata in partea de sus.

  1. Fara repetitii „spam” ale cuvintelor-cheie in text

La inceputul anilor 2000, algoritmii motoarelor de cautare erau inca in plina dezvoltare si nou-aparutele tehnici de la finalul anilor 1990 inca puteau sa „profite” de confuzia creata intre relevanta textului si limitarile robotilor ce indexau paginile, ceea ce nu mai este cazul in prezent. Este important ca articolul sa nu fie plin de cuvinte cheie– azi mai mult ca oricand, e foarte posibil ca google sa-ti penalizeze site-ul rapid pentru „spamming”.

 Sfaturile de mai sus se aplica si advertorialelor. Mai venim cu o serie de propuneri de SEO copywriting pentru advertorialele SEO:

  1. Identifica o nevoie / o problema a potentialilor tai clienti.

Scrie articole de tipul: „Cum sa…”, „Cand sa…”, „Solutii pentru…”, „Metode de a ….care functioneaza”. Ofera un raspuns la dilemele si problemele potentialilor clienti, pentru ca acestia sa stie ce produs sau ce serviciu li se potriveste. Propune in cadrul advertorialului exemple de produse/servicii care corespund acelei nevoi sau rezolvarii acelei probleme specifice.

  1. Scrie un review pentru un produs.

Scrie articole in care iti prezinti parerea sincera despre unele produse pe care le comercializezi. Atentie, incearca sa fii cat mai obiectiv. Prezinta atat avantajele, cat si dezavantajele. Mentioneaza pentru cine este potrivit si pentru cine nu. Nu ridica in slavi un produs. Vizitatorii vor sesiza diferenta si vor avea mai multa incredere intr-un review echilibrat. Aceste tipuri de advertoriale au cea mai mare rata de conversie.

            Advertorialele SEO sau articolele sponsorizate/articolele platite SEO sunt o metoda buna de a obtine linkuri catre site-ul tau si de a-ti promova afacerea online. Link-urile de pe site-uri de calitate, de incredere, cu autoritate si vechime in mediul online contribuie la imbunatatirea pozitiei site-ului tau in paginile motorului de cautare Google.