Firmele trebuie sa afiseze noua placheta cu “Telefonul Consumatorilor”

Conform Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), din 21 ianuarie, firmele vor trebui sa afiseze o noua placheta cu “Telefonul Consumatorilor”

Obligatia de a afisa noua placheta cu Telefonul Consumatorilor – 021 9551 (dar si celelalte informatii) le revine operatorilor economici care ofera consumatorilor produse si servicii, prin vanzare directa, conform Ordinul ANPC nr. 594/2014 privind modificarea Ordinului ANPC nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor, pct 1 si 2), au declarat pentru AvocatNet.ro reprezentantii ANPC. Prin operator economic se intelege persoana fizica sau juridica, autorizata, care in cadrul activitatii sale profesionale fabrica, importa, transporta sau comercializeaza produse ori parti din acestea sau presteaza servicii, conform art. 2., pct. 3 din OG nr. 21/1992.

Magazinele online vor trebui sa prezinte pe pagina lor, doar un link vizibil catre site-ul ANPC.

Ordinul ANPC nr. 72/2010 prevede ca toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro, denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.

Sanctiunile pe care le risca firmele care nu vor afisa noua placheta

“In cazul in care au fost operatori economici care nu aveau afisat acest numar, comisarii, prin activitatea de consiliere, explicau importanta afisarii numarului de telefon. Nu au existat cazuri de refuz de afisare (mai degraba o necunoastere a normei – ceea ce nu disculpa pe operator)”, ne-au precizat oficialii ANPC.

In baza Ordinului nr. 594/2014, este mult mai in avantajul operatorilor economici sa afiseze noua placheta, deoarece, prin inserarea art. 42 din OG nr. 21/1992, care prevede ca reprezentantii asociatiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, se aduce un plus de informare privind ilegalitatea controalelor venite din partea asociatiilor.

 

Sursa: www.avocatnet.ro