Importanta stabilirii unui obiectiv

In lumea afacerilor, sa pornesti la drum fara o planificare atenta a strategiilor si a scopurilor ce trebuie atinse este ca si cum ai pleca intr-o calatorie fara sa ai la tine o harta. Fara o destinatie clara, nu poti sti daca te indrepti in directia cea buna. Stabilirea unor obiective precise este un lucru esential pentru atingerea succesului. Odata ce stii unde vrei sa mergi, iti vei putea da seama de cel mai bun mod pentru a ajunge acolo.

Iata cateva sfaturi pentru atingerea obiectivelor propuse:

  • Intocmeste o lista a obiectivelor propuse. Intr-un experiment de la Harvard din 1979, a fost demonstrat faptul ca un grup poate fi impartit in 3 categorii: cei care isi noteaza obiectivele, cei ce stabilesc obiectivele, dar nu le noteaza, si cei ce nu tin cont de acestea. Cei ce au facut parte din prima categorie, au avut rezultate mult mai bune decat restul. Chiar daca acest sfat nu pare atat de important, notarea obiectivelor contribuie la indeplinirea acestora.
  • Respecta termenul limita. Poti face ca obiectivele tale sa aiba mai multe sanse de realizare prin stabilirea unor termene limita. Asa cum sportivii depun un efort considerabil sa treaca linia de sosire, la fel si un termen limita poate oferi o motivatie puternica in indeplinirea unei sarcini. Atingerea unui obiectiv poate necesita ani de zile de munca, dar aceasta perioada poate fi impartita in intervale mai mici, fiecare sarcina avand propriul sau termen limita.
  • Fii flexibil in stabilirea strategiilor de lucru. Desi uneori esti nevoit sa tii cont de termene rigide, fii oricand pregatit si dispus sa schimbi strategia, in cazul in care aceasta nu produce rezultatele pe care le-ai anticipat. De exemplu, daca faci un plan la inceputul anului si nu se vad rezultate in urmatoarele cateva luni, inseamna ca ai nevoie de o abordare noua. In caz contrar, risti, ca pe termen lung, sa nu iti atingi obiectivele propuse.
  • Implicarea clientilor si angajatilor in luarea deciziilor. Atingerea obiectivelor propuse nu tine doar de anticiparea vanzarilor si a veniturilor, ci si de relatiile cu clientii, cu angajatii, cu partenerii de lucru, si in general, de orice factor ce influenteaza buna funcionare a unei companii. Avand in vedere ca tot mai multe brand-uri isi implica angajatii si clientii in crearea produselor, anul 2015 va fi, fara indoiala un an al cooperarilor.
  • Parerea clientului conteaza. Calitatea produselor si impresia pe care acestea o lasa asupra clientilor sunt lucruri subiective si dificil de masurat. In schimb, stabilirea obiectivelor poate fi facuta in jurul reactiilor primite. Unul din aceste obiective poate fi educarea potentialilor clienti asupra serviciilor oferite.