Munca Remote Online – Beneficii si Provocari

munca remote
munca remote

Munca e-remote sau lucrul la distanta pe Internet, a crescut in popularitate in ultimii ani si se pare ca o sa mai creasca in contextul actual.

Beneficiile sunt evidente, insa cum impacteaza munca remote implicarea angajatilor si motivatia acestora?

Sprijinul social la locul de munca este crucial pentru o buna implicare a angajatilor. Cand angajatii lucreaza in mod regulat de acasa, raporteaza ca le este dor sa aiba interactiuni sociale cu colegii lor, simtindu-se izolati si incapabili sa-si impartaseasca preocuparile cu ei.

Stim ca autonomia este o caracteristica importanta a muncii care conduce la cresterea motivatiei angajatilor. Unele studii sugereaza ca autonomia este crescuta atunci cand se lucreaza de la distanta; iar autonomia este asociata cu mai multe „comportamente colegiale”, in care responsabilitatea si autoritatea sunt impartite in egala masura.

Se pare ca angajatii care lucreaza remote contrabalanseaza interactiunea scazuta cu o mai mare comunicare si comportamente colegiale in zilele in care sunt prezenti la locul de munca.

Exista dovezi care sugereaza ca lucrul remote poate deteriora increderea care exista intre manager si angajat. Unii manageri au tendinta de a creste nivelul supravegherii, iar angajatii, implicit, se simt controlati, neapreciati, si asta impacteaza negativ motivatia acestora si implicarea acestora in sarcinile profesionale.

Nu toti angajatii se adapteaza la lucrul remote

Munca remote online este potrivita persoanelor care au competente precum: autodisciplina, auto-motivatia, capacitatea de a lucra pe cont propriu si a gestiona eficient timpul.

In schimb, persoanele cu o mare nevoie de supraveghere si socializare s-au dovedit a fi nepotrivite pentru lucrul pe internet la distanta.

Multi isi doresc un program de lucru flexibil si/sau remote, insa nu toata lumea are competentele necesare pentru a face asta in mod eficient.

Multi dintre cei care vor fi fortati sa munceasca remote, in contextul actual al pandemiei Covid, s-ar putea sa se confrunte cu provocari si dificultati. Ramane in slujba managerilor sa ofere angajatilor training specializat si suportul psihologic necesar.