Prima carte cu autor roman scrisa pe tema managementului achizitiilor strategice in mediul privat

Bucuresti, joi, 23.07.2020

Editura Supply Essence Publishing House a lansat cartea ”Strategie, semnificatie si sens in achizitii, drumul dinspre lantul de aprovizionare spre abordarea sistemica a achizitiilor”, prima aparitie editoriala cu autor roman pe tema managementului achizitiilor strategice in mediul privat.

Cartea, scrisa de Alina Ionita, s-a nascut din dorinta autoarei de a sustine o profesie careia pana nu de mult ii era minimizata importanta in cadrul companiilor, aceea de achizitor. Este inspirata din experienta si expertiza celor mai bine de cincisprezece ani de lucru in achizitii in companii nationale si multinationale, timp in care a studiat, testat si implementat conceptele teoretice si practice propuse de experti renumiti pe plan international, peste care s-au suprapus mai bine de sapte ani de training si consultanta in domeniul Achizitiilor strategice.

Cartea ”Strategie, semnificatie si sens in achizitii” raspunde necesitatilor tuturor profesionistilor in domeniul achizitiilor care inteleg impactul muncii lor in cadrul companiei si doresc sa treaca la nivelul urmator in profesie. In egala masura, ea raspunde necesitatilor managerilor care intrevad potentialul functiei de achizitii in realizarea obiectivelor financiare si operationale si doresc sa implementeze in cadrul companiei mentalitatea, procedurile si fluxurile corecte de achizitii.

Pe parcursul ei, cititorul are ocazia sa-si insuseasca, intr-un mod facil, o serie de elemente esentiale profesiei precum:

  • Importanta in crestere a achizitiilor pentru organizatii
  • Modul in care semnificatia si obiectivele achizitiilor s-au imbogatit pe parcursul anilor, odata cu schimbarile economice, sociale, tehnologice.
  • Evolutia responsabilitatilor achizitiilor si cresterea complexitatii rolurilor profesionistilor in Achizitii, menite sa sustina obiectivele de profitabilitate, control al operatiunilor si diminuare a riscurilor organizatiei.
  • Intelegerea particularitatilor de achizitie a serviciilor fata de bunuri
  • Eliminarea sau diminuarea probabilitatii de aparitie a riscurilor aferente achizitiilor
  • Intelegerea raporturilor de putere intre cumparatori si furnizori, a importantei produselor si complexitatii pietei, care dicteaza cadrul negocierilor cu furnizorii si strategia optima de achizitie, distincta de la categorie la categorie.
  • Abordarea corecta a proceselor de selectare a furnizorilor, baza pentru performanta si profitabilitatea ulterioara.
  • Constientizarea de catre Achizitii a strategiei concurentiale a companiei.

Pe scurt, este o carte care condenseaza experienta unei cariere de succes in domeniu, cu scopul cresterii vizibilitatii si a rolului acestei profesii in mediul privat.

Cartea este disponibila pe siteul editurii Supply Essence Publishing House, www.supplyessence.ro, si vine insotita de un pachet promotional special conceput cu ocazia lansarii, la un pret, de asemenea, promotional.

Alina Ionita este unul dintre primii specialisti romani in managementul achizitiilor din mediul privat. Prezenta in domeniu inca din vremea in care importanta si rolul strategic ale profesiei sale se conturau si se asezau pe baze moderne, expertiza ei este consolidata si sustinita de cei peste 17 ani de experienta practica in diferite companii si industrii. A administrat bugete de milioane de euro, a generat economii de milioane de euro si a coordonat echipe si proiecte complexe de achizitii in corporatii multinationale.

Din anul 2013 isi dedica activitatea sustinerii specialistilor din domeniul achizitiilor prin programe de training si consultanta customizata, in domeniul achizitiilor strategice. Printre clientii ei se numara companii importante din tara si de peste hotare.

Experienta practica de aproape 2 decenii, completata de o documentare exhaustiva, ii ofera o viziune de ansamblu foarte valoroasa asupra trecutului, prezentului si viitorului Achizitiilor.