Reguli esentiale pentru denumirea unui StartUp

Startup-urile sunt diferite de afacerile mici traditionale, deoarece sunt concepute pentru o crestere rapida. Acest lucru inseamna ca o afacere startup furnizeaza un produs sau un serviciu ce poate fi vandut pe o piata foarte larga. In general, pentru a opera o afacere, este nevoie nu doar de o piata, ci si de capacitatea de a servi clientii pietei respective, iar unul din pasii esentiali in inceperea unei afaceri este alegerea unui nume potrivit.

Criteriile principale in alegerea denumirii unei afaceri de tip startup

  • Alege un nume evident. Numele unei firme nu ar trebui sa solicite un efort din partea unui client, investitor sau angajat pentru a descifra intelesul acestuia. Daca un nume de companie necesita o explicatie, inseamna ca nu respecta aceasta regula de baza.
  • Semnificatia numelui. Exista o mare diferenta intre o denumire semnificativa si una cu semnificatie. Orice poate avea o semnificatie, in sensul unei definitii, dar denumirea unei companii trebuie sa fie semnificativa, adica sa reprezinte, in mod concludent, serviciile sau produsele pe care aceasta le ofera clientilor si sa creeze o emotie pozitiva din partea acestora.
  • Adreseaza-te clientului. Un nume semnificativ nu este insa de ajuns. Pentru a prezenta eficienta, denumirea companiei trebuie sa se adreseze, in mod direct potentialilor clienti si, prin extensie, potentialilor investitori si potentialilor angajati.
  • Crearea unor neologisme sugestive. Folosirea acestor termeni, in cadrul denumirii unei companii, au rolul de a capta atat sensul, cat si semnificatia cuvintelor reale. Spre deosebire de cuvintele comune, neologismele pot fi incadrate mai usor in categoria marcilor inregistrate si pot beneficia mai rapid de o adresa web disponibila.
  • Factorul emotional conteaza. In alegerea denumirii unei companii, se recomanda folosirea unor termeni la care clientii sa se poate raporta emotional, fie ca este vorba de cuvinte relevante sau de diverse combinatii ale unor cuvinte. Din pacate, in zilele noastre, este destul de dificila folosirea unor cuvinte reale intregi, datorita numarului mare de firme de pe piata.
  • Dezvolta concepte figurative. Pentru a merge dincolo de ceea ce este evident, extinde lista de optiuni pentru nume la obiecte, fraze, momente si sentimente care sunt legate de afacerea ta. Fii cat de creativ posibil, concentreaza-te pe detalii, apoi noteaza tot ce-ti trece prin minte.

Exemple de denumiri de StartUp-uri care indeplinesc regulile mentionate mai sus: The Cheesecake Factory, Urban Outfitters, Great American Cookies, Uber, Life Is Good, Oracle, Integra.