[Trenduri in e-commerce] GLAMI.ro lanseaza Fashion (Re)search

[Trenduri in e-commerce] GLAMI.ro lanseaza Fashion (Re)search, un studiu e-commerce privind comportamentul consumatorilor si tendintele la nivelul magazinelor online de moda

Bucuresti, martie 2019

GLAMI, primul si singurul catalog online 100% de fashion din Romania, anunta lansarea Fashion (Re)search, un proiect realizat pe termen lung, ce analizeaza piata locala si obiceiurile consumatorilor, disponibil aici: www.fashion-research.ro

Studiul acopera subiecte diverse si se bazeaza pe rezultate adunate din cercetari online realizate pe un esantion reprezentativ de utilizatori de internet din Romania, in ultimul trimestru al anului 2018.

Studiul aduce informatii noi cu privire la:

  • Evolutia pietei fashion e-commerce in Romania
  • Comportamentul consumatorilor: magazine online vs. magazine fizice
  • Sustenabilitate – in premiera
  • Trenduri in achizitiile online
  • Praguri de pret pentru produse calitative
  • Rata de retur si refuz

Comportamentul consumatorului: magazine online versus magazine fizice

Utilizatorii GLAMI care au participat la studiu prefera cumparaturile online, datorita preturilor mai bune gasite in magazinele online (63%) si cumpara frecvent online in sezonul reducerilor (52%). 45% dintre cei intervievati au raspuns ca nu gasesc aceeasi diversitate in magazinele fizice.

81% dintre romani au tendinta de a cumpara in magazinele online cunoscute, cu continut in limba romana; cumparaturile de la branduri internationale par a fi in crestere, 13% dintre respondenti facand achizitii din magazine online internationale ca ASOS.com sau Farfetch.com in ultimul an. Mai mult, respondentii spun ca, in general, vizualizeaza oferta din 4-6 magazine online, inainte de a face cumparaturi propriu-zise, finalizand o comanda in mai mult de 60 de minute, interval peste timpul petrecut intr-un magazin fizic.

62% dintre cei chestionati cumpara regulat produse vestimentare din magazine fizice, vizitand intre 4 si 6 astfel de magazine, cu o sesiune de cumparaturi intre 40 si 60 de minute inainte de achizitia propriu-zisa.

Comportamentul cumparatorului local si produsele preferate

Mai mult de o treime din cumparatorii romani poarta un articol vestimentar de cel putin 30 de ori inainte de a-l scoate din uz. Garderobele sunt reinnoite, in medie, o data pe an (41%), datorita schimbarii stilului personal (49%) sau a marimii (43%). Respondentii au mai spus ca articolele vestimentare pe care nu le mai poarta ajung fie la prieteni, drept cadouri, sau la organizatii de intrajutorare, ca donatii. Insa, coroborand aceste date cu cele obtinute de GLAMI Fashion (Re)search in alte tari participante la sondaj, Romania se situeaza pe locuri codase in ceea ce priveste durata de viata a unui anumit articol vestimentar.
Calitatea de lunga durata este cea mai importanta caracteristica atunci cand vorbim de incaltaminte (69%), urmata de jachete (62%). Alte produse vestimentare care se claseaza pe locuri fruntase, atunci cand achizitia este dictata de calitate, sunt pantalonii, puloverele, rochiile, topurile si camasile. Pentru 11% dintre cei chestionati, calitatea care dureaza in timp este factorul principal pe care il iau in considerare atunci cand vorbesc de achizitia lenjeriei si a pijamalelor.

Tinutele sport sunt preferate de 80% dintre utilizatori, ca parte a vestimentatiei de zi cu zi, datorita confortului.

Calitate si intervalul de pret suportat

In general, 78% dintre cei chestionati sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pe piese vestimentare de calitate atunci cand le comanda online. Un produs care ii tenteaza pe cumparatori si este, de asemenea, unul pe care acestia il considera a fi necesar este motivul principal pentru cumparaturi online in 39% din cazurile identificate de GLAMI Fashion (Re)search.

Pentru o jacheta de calitate, romanii sunt dispusi sa plateasca chiar si cu 300 lei mai mult, atata timp cat le este explicata clar calitatea materialului.

Rata de retur si refuz

85% dintre respondenti spun ca nu ar cumpara online doar pentru ca pot returna comanda in timp scurt, 50% nu ar returna produse care nu le vin bine ca marime si 77% nu ar cumpara acelasi articol vestimentar in doua marimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre cei chestionati, din cauza diferentelor de marime.

Cumparaturi online din magazine locale, preferate de 93% dintre respondenti

93% dintre romanii care au participat la studiul Fashion (Re)search ar cumpara online produse vestimentare, accesorii, incaltaminte convenabile ca pret, create de designer locali, iar 47% dintre acestia au comandat, in ultimul an, cel putin un produs vestimentar creat de designeri locali.

Moda sustenabila si etica, un trend preferat de romani

Peste 64% dintre cei chestionati spun ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse sustenabile, cu pana la 225 lei mai mult per piesa. Motivul pentru care nu au cumparat mai multe piese vestimentare cu aceste calitati este ca nu au stiut ca produsul apartinea acestei categorii.

Despre GLAMI Romania

Moda online, personalizata, pentru prima data in Romania

Lansat pe 15 iunie 2017, GLAMI.ro ofera pasionatilor de cumparaturi online de moda o destinatie completa si posibilitatea de a vizualiza sute de mii de produse, gasind rapid produsele potrivite nevoilor, placerilor si preturilor lor. Este prima platforma de acest fel din Romania, ce combina continutul de moda cu generarea de vizitatori si actiuni menite sa livreze cei mai potriviti clienti fiecarui magazin inregistrat in platforma.

GLAMI opereaza cu o combinatie de machine learning si automated matching, astfel incat ofertele sunt impartite pe categorii, iar utilizatorul gaseste intotdeauna brandurile preferate.

GLAMI este platforma unde servicii de calitate ca livrare gratuita, serviciu de relatii cu clientii in timp real, flexibilitate in ridicarea coletelor si retur gratuit fac diferenta.

O colectie de atuuri pentru magazinele online de fashion

GLAMI are multe atuuri, printre care inregistrarea facila a magazinelor, serviciu de relatii cu clientii in timp real, dar si posibilitatea de licitare in timp real a magazinelor, pentru ca acestea sa-si promoveze categoriile de produse de interes, in concordanta cu politicile de marketing si vanzari.

Magazinele online de fashion din Romania, locale sau parte a lanturilor internationale, se pot inregistra pe GLAMI.ro si astfel au acces la un trafic crescut si mai multi clienti interesati de oferta lor de produse.

Pentru mai multe informatii, interviuri si alte solicitari, va rugam contactati:

Andreea Paleologu

E: andreea.paleologu@glami.ro

M: +40732 710 894