Din ianuarie 2014, 74 % din utilizatorii de internet au fost prezenti pe retelele de soacializare. Cu alte cuvinte, brandul tau trebuie sa fie activ in mediul social, pentru a creste numarul clientilor si al persoanelor interesate de brandul tau. Pentru a te asigura ca obtii tot ce este mai bun din Social Media, urmeaza aceste 10 sfaturi.
1. Cauta persoana potrivita pentru a gestiona activitatea pe retelele de socializare.
Principalul motiv pentru care folosesti social media este sa te faci auzit si cunoscut in toata lumea. Daca intentionezi sa angajezi pe cineva care sa se ocupe de activitatea companiei tale pe retelele de socializare, ai mare grija! Se stie, nu poti fi online tot timpul, de aici porneste nevoia angajarii unei alte persoane sau, de ce nu, a unei firme care sa te ajute. Ai grija ca persoana respectiva sa inteleaga bine compania, activitatea si serviciile sau produsele companiei. Cauta persoana sau agentia potrivita si lucrati impreuna la o strategie continua.
2. Acorda o importanta sporita securitatii contului social media.
Securitatea ramane o preocupare majora pentru oricine detine un cont social media. De exemplu, in 2013, firma de securitate cibernetica Trustwave a constatat ca 318000 de conturi de Facebook au fost compromise. Compromiterea contului tau de social media poate avea repercursiuni dezastruoase, deoarece acest lucru poate duce la suspendarea contului si la pierderea increderii abonatilor.
Pentru a preveni acest lucru, asigura-te ca ai o parola creativa, ca folosesti o unealta de management social media, iar persoanele care au acces la cont sunt de incredere.
3. Ai grija ce impartasesti abonatilor.
Sa impartasesti din personalitatea brandului este un lucru esential. Afacerea ta iese in evidenta, iar abonatii tai fac cunostinta cu persoana din spatele logoului. Totusi, nu trebuie ca profilul tau de Social Media sa devina prea personal. Impartasirea subiectelor sensibile, ca politica, religia, etc., poate afecta reputatia brandului si alunga abonatii.
4. Originalitatea continutului este importanta.
Un profil trebuie sa contina informatii pertinente, reale si originale. Asta nu inseamna ca nu poti prelua infografice relevante, videoclipuri sau articole deja create, dar trebuie sa creezi si continut original pentru produsele si serviciile tale si pentru publicul targetat de tine.
5. Nu cumpara like-uri si fani.
La ora actuala, multe companii faca greseala de a cumpera fani si like-uri. Aceasta este o practica care ar trebui sa fie evitata, cu orice pret. Ea nu te va ajuta si nu iti va influenta comunitatea de fani, deoarece acestia nu se vor implica, in mod activ. Fanii reali sunt dispusi sa raspandeasca notorietatea brandului tau, in mod natural, fiind convinsi de calitatea brandului tau.
6. Nu folosi toate platformele de socializare doar de dragul de a le folosi.
Nu este o idee rea sa fii prezent pe mai multe platforme de social media, dar nu este neaparat nevoie sa fii prezent pe toate. De exemplu, o firma de avocatura ar trebui sa aiba un cont pe Linkedin si Facebook, dar nu este nevoie de Pinterest sau Snapchat. Fa o cercetare si vezi cum si prin ce retea de socializare poti ajunge la publicul tau.
7. Nu plictisi abonatii.
Impartasirea continutului, a statusului si a noutatilor, intr-un mod frecvent, este ok, dar nu trebuie sa exagerezi. Intr-un final, abonatii tai se vor plictisi si ii vei pierde. Iata un calendar al frecventei postarilor dupa care te-ai putea inspira.
Twitter – de max. 14 ori pe zi, nu mai mult de o data pe ora. La sfarsit de saptamana, de 7 ori pe zi, de la ora 3 pana la ora 21, aproximativ, la fiecare trei ore.
Facebook – de 2 ori pe zi, 7 zile pe saptamana.
Linkedin – o data pe zi, si nu la sfarsit de saptamana.
Google + – de 2 ori pe zi, si nu in weekend.
8. Foloseste instrumente de management.
Gestionarea tuturor conturilor de Social Media poate fi un proces descurajator si bun consumator de timp si resurse. Poti folosi anumite instrumente de social media, cum ar fi Buffer, Hootsuite, SocialOomph sau Sprout Social pentru a programa aparitia continutului, pentru a colabora cu membrii echipei si a monitoriza rezultatele. Cu toate acestea, nu poti automatiza totul – de interactiunea si intrebarile utilizatorilor trebuie sa te ocupi personal.
9. Urmareste constant randamentul campaniilor Social Media.
Mesajul tau ajunge unde trebuie? Iti aduce trafic? Eforturile tale financiare dau randament? Fara o monitorizare constanta a acestor lucruri, nu vei sti daca ceea ce faci este eficient. Foloseste instrumente ca: Viralheat, Spredfast, Sysomos, Sprout Social si UberVu pentru a monitoriza campaniile. Google Analytics este o alta mare resursa, care te poate ajuta enorm sa urmaresti randamentul campaniilor tale.
10. Hashtag Highjacking.
Cercetarile au dovedit ca imaginile care includ hashtags primesc mai multe like-uri decat cele fara. Cu toate acestea, va trebui sa il utilizati cu prudenta. De exemplu, Mcdonald’s a facut, la un moment dat, o greseala foarte mare. Ei si-au incurajat clientii sa impartaseasca campania lor #McDStories. Rezultatul? Povesti horror, in locul amintirilor placute din copilariei.