De cativa ani, nebunia reducerilor de Black Friday a ajuns si in Romania. Vinerea neagra marcheaza inceputul sezonului de iarna de cumparaturi, fiind perioada cu cele mai mari reduceri din an, unde foarte multe magazine online sau magazine fizice isi lichideaza stocurile, reducerile ajungand chiar si la 90%.
Black Friday este o sarbatoare care isi are originile in SUA, care incununeaza incheierea vacantei de Ziua Recunostintei si redeschiderea marilor magazine. Ulterior ea a fost adoptata de marii comercianti pentru a-si lichida stocurile inainte de Craciun. Practica a avut un succes enorm, asa ca a devenit nationala, si apoi zi internationala a cumparaturilor.
Black Friday, sau “Ziua Reducerilor Masive”, a ajuns in ultimii ani si in Romania si a devenit rapid extem de populara. Cele mai vandute produse de Black Friday sunt de obicei electronicele si electrocasnicele, insa ofertele vor acoperi produse din game foarte variate, de la produse IT, produse smart, la produse pentru copii, imbracaminte si incaltaminte, cosmetice, produse pentru casa si gradina, articole sportive, produse si accesorii pentru masina, mobila, etc.
Cifre si statistici de la Black Friday 2016
Romanii au devenit ceea ce s-ar putea numi „smart shopers“, se informeaza mai mult si isi prioritizeaza lista de cumparaturi de Black Friday. Astfel, in 2016, de Black Friday, au fost generate 188.000 de tranzactii online in valoare totala de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult, comparativ cu editia 2015, arata datele procesatorului de plati PayU Romania. Valoarea cosului mediu de cumparaturi de-a lungul intregului weekend de Black Friday a fost de 602 lei, cu 6% mai mare fata de editia precedenta.
Ce s-a cumparat de Black Friday 2016 in Romania. Evolutia pe industrii.
IT&C a ramas categoria fruntasa si in 2016. 59% din valoarea tranzactiilor online a fost alocata produselor din aceasta categorie. Fata de anul 2015, cresterea a fost de 52,3%.
Produsele din categoria fashion reprezinta 5% din total, cu o crestere de 50,3% fata de editia Black Friday din 2015;
Categoria care a inregistrat cresterea cea mai mare este cea formata din produse precum: mobilier, decoratiuni, articole sportive, jucarii, carti, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri si nu numai. Aceasta reprezinta 29% din totalul vanzarilor, cu o crestere de 125%, fata de 2015.
La ce sa ne asteptam de la Black Friday 2017
Studiind cifrele inregistrate in ultimii 5 ani, reprezentantii marilor magazine din Romania sunt convinsi ca de Black Friday 2017 volumul vanzarilor va creste considerabil.
Black Friday Romania 2017 va avea loc pe 17 Noiembrie 2017 in cazul majoritatii magazinelor online si fizice, dar si in Vinerea de 24 Noiembrie in cazul altora, zile in care vei putea cumpara electronice, electrocasnice, haine, incaltaminte, carti, jucarii si multe altele la preturi derizorii, datorita reducerilor aplicate. Ai de ales dintre mii de promotii in fiecare magazin.
Daca iti plac promotiile de orice fel, daca alergi dupa oferte la categoriile de produse preferate, atunci fii pe faza pentru Black Friday 2017, un eveniment care deja si-a anuntat ca participanti cele mai mari magazine din Romania.