Anul trecut a fost plin de evenimente amanate si anulate: nunti, absolviri, sarbatori… Acelasi lucru a fost valabil si in lumea marketingului. In 2020, 87% dintre specialistii in marketing au oprit unele dintre evenimentele pe care le-au planificat.
In ciuda acestor lucruri, au fost si specialisti in marketing care au dorit cu tot dinadinsul sa lanseze produse in mijlocul pandemiei. Pe masura ce lansarile s-au mutat in mediul online, o tendinta deja existenta, dar pe care pandemia a accelerat-o, a devenit clar ca, atunci cand sunt planificate si executate cu atentie, evenimentele virtuale au o serie de avantaje fata de cele live.
De exemplu, acestea permit directionarea selectiva flexibila catre public, o acoperire mai larga, o implicare mai mare si posibilitatea de urmarire aproape in timp real, toate la un cost redus. In ceea ce priveste publicul, 56% dintre oameni spun ca vizionarea evenimentelor live poate fi la fel de buna ca participarea la un eveniment in persoana.
De ce este nevoie pentru a finaliza o lansare virtuala de succes? Principalul lucru: o lansare nu mai este un singur moment. In 2020, cele mai reusite lansari de produse virtuale au urmat un model distinct: o prelansare, un eveniment de lansare si o urmarire post-lansare.
Iata cum poti optimiza fiecare dintre acesti trei pasi pentru a te asigura ca lansarea produsului virtual are un impact urias.
- Pregateste scena cu prelansarea
Prima regula a unei lansari virtuale de succes este sa va faci munca mai devreme. Cum au reusit brandurile sa planifice intr-un an plin de incertitudine? Au lucrat cu ceea ce aveau, chiar daca detaliile evenimentului de lansare nu erau inca finalizate.
De exemplu, pentru Galaxy Unpacked 2020, Samsung a stimulat entuziasmul pentru marea lansare, demonstrand ca poti vinde un eveniment fara a dezvalui produsul.
Chiar daca inca rezolvau detaliile, cele mai reusite lansari virtuale s-au asigurat ca ofera cat mai multe informatii logistice in materialul lor de pre-lansare.
De exemplu, inainte de lansarea noului sau album, transmis in direct pe YouTube, Taylor Swift a difuzat un scurt anunt prin care impartasea data si ora lansarii, precum si un link unde oamenii sa se poata inscrie.
Daca tratezi prelansarea ca pe o „salvati data” pentru marea dezvaluire, poti genera emotie chiar inainte de a finaliza detaliile.
- Asigura-te ca evenimentul de lansare produce zgomot
Ziua de lansare este momentul pe care l-ai construit care are un singur obiectiv: sa atraga cat mai multi oameni.
Cum au reusit brandurile sa obtina acest lucru intr-un moment in care oamenii erau coplesiti de invitatii virtuale de la multe companii? Cei care le-au amintit in mod constant oamenilor despre eveniment, asa cum a facut Amazon cu un anunt de 15 secunde pentru prezentarea de moda Savage X Fenty, au avut succes.
Odata ce oamenii intra in spatiul virtual, trebuie sa continui sa ii tii angajati pentru a-i determina sa ramana. Foloseste functiile YouTube-ului, cum ar fi optiunea de chat live, pentru a continua conversatia si a interactiona cu publicul.
- Continua eforturile si dupa lansare
Odata ce evenimentul s-a incheiat, poate fi tentant sa te bati pe spate pentru o treaba bine facuta si sa treci la urmatorul lucru. Dar brandurile cu cele mai de succes lansari de produse virtuale anul trecut s-au asigurat ca isi vor dubla eforturile promotionale.
Pentru produsele care au o perioada de asteptare, asa cum se intampla adesea in industria auto, cele mai de succes lansari virtuale au inclus o campanie post-eveniment care a evidentiat caracteristicile si a aratat oamenilor cum sa incerce produsul virtual. Acest lucru a permis produsului sa ramana la indemana potentialilor clienti.
Sursa informatii: www.thinkwithgoogle.com