Ce atributii are un administrator de bloc si cine poate fi administrator de bloc? Raspundem in cele ce urmeaza…
Ce atributii intra in sarcina unui administrator de bloc?
- Introducerea si verificarea consumurilor de apa.
- Notificarea proprietarilor in legatura cu intervalul de transmitere al indecsilor de contoare.
- Calculul listelor lunare de intretinere si efectuare platilor pentru cotele de intretinere.
- Stadiul incasarilor, restantelor, apometrelor, sumelor de plata, penalizarilor de intarziere etc. pentru fiecare apartament din bloc.
- Calcularea si inregistrarea in evidenta contabila a taxelor si impozitelor catre stat.
- Intocmirea si depunerea/transmiterea on-line, la termenele prevazute de lege, a tuturor declaratiilor fiscale ale asociatiei.
- Generarea si intocmirea registrelor obligatorii, respectiv: Registrul jurnal, Registrul inventar, Registrul pentru evidenta fondului de rulment, Registrul pentru evidenta fondului de reparatii, Registrul pentru evidenta sumelor speciale, Registrul pentru evidenta fondului de penalizari.
- …si alte servicii financiar-contabile.
- Servicii de Casierie.
- Supervizarea intretinerii generale a cladirii si a zonelor comune, precum si coordonarea sau supervizarea lucrarilor de reparatii necesare.
- Coordonarea activitatilor personalului de intretinere, daca exista, precum si a altor furnizori de servicii.
- Propunerea de imbunatatiri si modernizari ale cladirii in scopul cresterii valorii proprietatii.
- Organizarea si coordonarea sedintelor de asociatie si a altor intalniri relevante.
Cine poate fi administrator de bloc?
Conform Legii nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, administratorul de bloc poate fi o persoana fizica sau o persoana juridica.
Potrivit legii, membrii asociatiei de proprietari au dreptul de a alege un administrator prin vot.
Administratorul de bloc poate fi ales dintre membrii asociatiei sau poate fi o persoana externa sau o firma specializata.
Alegerea unei firme pentru administrarea blocurilor va scuti asociatia de proprietari de costurile si formalitatile legate de angajarea si mentinerea unei persoane fizice in functie.
Alegerea unei firme pentru administrarea blocurilor vine cu beneficiul de a avea la dispozitie o echipa de administratori cu certificare, diminuandu-se riscul de intrerupere a serviciilor.
Printre dezavantajele colaborarii cu o firma pentru administrarea blocului se numara faptul ca aceasta nu va putea raspunde zilnic la solicitarile asociatiei si nu va putea interveni rapid in situatii de urgenta.
De regula, firmele care se ocupa de administrarea de blocuri pun la dispozitia asociatiilor si proprietarilor un avizier virtual, cu acces pe baza de user si parola unice.
Avizierul virtual asigura transparenta totala. In avizierul online se pot introduce indecsii contoarelor de apa rece si apa calda, se pot repartiza facturile de intretinere, se pot adauga diverse documente scanate, rapoate. Fiecare proprietar poate vizualiza nota de plata si poate avea acces la hotararile asociatiei si ale comitetului executiv.
Noi va recomanda sa colaborati cu o singura firma pentru toate serviciile administrative si financiar-contabile ale asociatiei de proprietari. Veti beneficia astfel de coerenta in gestionarea diferitelor aspecte ce tin de asociatie, veti creste eficienta gestionarii si monitorizarii activitatii asociatiei, veti putea beneficia de o reducere de pret pentru un pachet complet de servicii.
Cautati administratori de blocuri in Pitesti? Apelati la serviciile NeoAdmin. Servicii de Administrare Complete pentru Asociatiile de Proprietari din jud. Arges: administrare financiara, incasari, plati furnizori, administrare tehnica, cenzorat si alte activitati conexe. Echipa are o experienta de peste 15 de ani in domeniul gestionarii asociatiilor de proprietari.
Cautati administratori de blocuri in Bucuresti si/sau jud. Ilfov? Apelati la serviciile Qazza. Serviciile de administrare pentru blocurile si ansamblurile rezidentiale din Bucuresti si jud. Ilfov sunt realizate de o echipa formata din administratori de condominii atestati si experti-contabili. Qazza va asigura servicii complete de administrare de imobile la un nivel care sa inlature problemele de natura financiar-contabila sau administrativa, oferindu-va siguranta si linistea mult dorite.