Ce presupune Lichidarea unui SRL?

Ce presupune Lichidarea unui SRL?

SRL sau Societate cu Raspundere Limitata este cea mai flexibila forma juridica, si, totodata, cea mai raspandita forma de organizare din Romania. Succesul si durata de viata a unei firme depinde foarte mult de concurenta, de capital, de investitii, de promovare, etc. Din pacate, nu toate afacerile sunt de succes. Ce faci daca te afli in situatia de a radia firma? Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi?

Administratorul unui SRL poate alege, in cazul in care se afla in dificultate, intre urmatoarele 2 variante: lichidarea firmei sau suspendarea temporara a activitatii.

Lichidarea unui SRL presupune parcurgerea a doua etape: cea da dizolvare si cea de radiere.

Pentru Dizolvarea SRL-ului ai nevoie de urmatoarele acte:

  • Cerere de inregistrare a mentiunii – original
  • Decizia asociatului unic de dizolvare – original
  • Dovada achitarii taxelor.

Pentru Radierea SRL-ului, ai nevoie de urmatoarele acte :

  • Situatia financiara de lichidare;
  • Dovada publicarii in Monitorul Oficial;
  • Dovada platii taxei de timbru judiciar si a taxei de registru.

Procesul de radiere este concretizat prin depunerea unui dosar la Registrul Comertului, si reprezinta incetarea deplina a capacitatii de folosinta a societatii comerciale respective. Acest proces poate dura pana la doua luni si se efectueaza in doua etape, prima de publicare a hotararii de dizolvare la Monitorul Oficicial si a doua constand in solicitarea de radiere a firmei la Registrul Comertului.

Tot acest proces poate fi simplificat semnificativ apeland la o echipa de specialisti care sa te ajute sa eviti problemele ce pot interveni pe parcurs si sa economisesti timp. De asemeni, daca ai nevoie de indrumare si de explicatii exacte a etapelor ce trebuie urmate, cat si de ajutor la intocmirea cererilor si actelor necesare, apeleaza cu incredere la serviciile oferite de echipa http://www.expert-contabila.ro/