Cum poti face un client fericit?

Cum poti face un client fericit?

Un client fericit este intotdeauna un ingredient esential pentru succesul in afaceri, dar, cu toate astea, pentru putine companii acest lucru reprezinta o prioritate. Daca doresti sa obtii rezultate bune in afacerea pe care o intreprinzi, este necesar sa te concentrezi nu doar pe vanzari si venituri, ci mai ales pe satisfacerea clientului.

Care sunt cele mai eficiente moduri de a mentine un client fericit?

  • Evalueaza satisfactia clientilor. Nu poti imbunatati ceva ce nu poate fi masurat, asa ca primul pas ar trebui sa fie stabilirea unui mod de „masurare” a satisfactiei clientilor. Exista mai multe moduri de a intelege modul in care clientii reactioneaza la produsele sau serviciile pe care le primesc. De exemplu, ai putea pune in aplicare un sondaj telefonic, sau ai putea monitorizarea feedback-urile on-line, sau poti crea un sondaj online pe care sa il trimiti tuturor clientilor tai. Tine minte, totusi, ca doar cei cu opinii puternice vor acorda timp pentru a raspunde, asa ca este bine sa ai o marja de eroare.
  • Fii tu expertul. Clientii vor avea intotdeauna nevoie de ajutorul tau, acesta este motivul pentru care te-au angajat sau au achizitionat produsul oferit de compania ta. Deci, fa-ti timp pentru a deveni un expert in domeniul in care lucrezi. Astfel, vei putea educa potentialii clienti si ii vei putea incuraja sa aleaga produsele de care au nevoie. Clientii vor fi intotdeauna incantati sa lucreze cu o persoana in care pot avea incredere.
  • Foloseste serviciile de suport pentru clienti. Clientii nu prefera intotdeauna o conversatie telefonica. Asa ca este recomandata oferirea unei alternative de a intra in contact cu furnizorul produsului sau al serviciului pe care l-au ales. Una dintre cele mai bune modalitati de a oferi asistenta pentru clienti, in timp real, este chat-ul online, direct pe site-ul companiei. Acest lucru permite clientului sa  intre in contact direct cu un specialist care il poate ajuta.
  • Satisfactia clientilor este o responsabilitate colectiva. Este o greseala sa credem ca doar departamentele de servicii pentru clienti sunt responsabile de satisfacerea nevoilor acestora. Intrega echipa a unei companii, de la departamentul de contabilitate, la cel de vanzari sau de resurse umane, joaca un rol in asigurarea satisfactiei clientilor.
  • Mentinerea interesului angajatilor. Mentinerea interesului angajatilor pentru munca pe care o fac este un element important in asigurarea unui produs finit sau al unui serviciu care sa satisfaca cerintele clientilor. Un studiu recent a demonstrat ca, cu cat angajatii sunt mai implicati, cu atat compania va castiga mai repede fidelitatea clientilor.