Este esential pentru orice detinator al unei afaceri sa participe la evenimente de networking. Este un mod minunat de a intalni clienti sau potentiali parteneri strategici. Dar, uneori, la evenimente de networking, poate fi usor sa te pierzi in multime. Acesta este motivul pentru care trebuie sa iesi in evidentanta si sa arati prin ce se deosebeste produsul sau serviciul pe care-l oferi, de cel al competitorilor.
Cum sa iesi in evidenta la un eveniment de networking?
- Ce este un logo “vorbitor”? In forma sa cea mai simpla, un logo vorbitor reprezinta raspunsul la intrebarea „Cu ce te ocupi?”, si este considerat o carte de vizita verbala. Daca o carte de vizita obisnuita contine doar un nume, un titlu si date de contact, este putin probabil sa fie pastrata. In schimb, o carte de vizita ce prezinta, intr-un mod atragator, atat sigla companiei, cat si alte elemente de prezentare, cu siguranta va starni interesul. Conditia principala este ca logo-ul tau sa ramana in memoria celui ce va primi cardul, mult dupa intalnirea initiala.
- Cum arata o prezentare convingatoare? Iata un exemplu concludent de prezentare a unui business. Un arhitect poate constata ca, ceea ce deosebeste serviciile companiei sale de restul competitiei, este faptul ca profitul ajunge mai rapid la contractantii sai. Astfel, in loc sa-si prezinte compania prin cuvinte ca: „Eu lucrez in domeniul constructiilor” sau „Sunt un arhitect bun” el s-a folosit de acest avantaj si a creat urmatorul slogan: „Ajut contractantii sa obtina un profit rapid!”. Acest mod de prezentare este unul prompt, convingator si original, si atrage participantii la discutii, pentru a afla mai multe despre compania sa.
- Care este target-ul? Un logo „vorbitor” este alcatuit din doua componente: prima se adreseaza publicului tinta, iar cea de-a doua se adreseaza problemei pe care compania doreste sa o rezolve. Acesta nu este doar un mod de introducere, in contextul unui eveniment de networking, ci si un instrument folosit, in principal, pentru a identifica potentialii clienti. Prin abordarea publicul tinta, oricine manifesta interes pentru serviciile pe care le oferi, va dori sa afle mai multe despre compania ta.
- Care este structura unui logo „vorbitor”? La fel ca in cazul unei ecuatii matematice, structura unui logo „vorbitor” poate fi compusa dintr-un verb de actiune (de exemplu: ofer, ajut, arat, predau, etc.), indicarea publicului tinta si adresarea problemei ce trebuie rezolvata. De asemeni, reprezentantul companiei trebuie sa fie oricand pregatit sa ofere detalii si explicatii, in cazul in care cineva este interesat, mai departe, de serviciile sau produsele oferite.
- Importanta branding-ului. O prezentare puternica si convingatoare poate fi un instrument foarte eficient pentru stabilirea relatiilor si pentru cresterea numarului de contacte. De aceea, este important sa acorzi mare atentie branding-ului si mesajului de baza pe care il transmiti, prin intermediul cartilor de vizita.