Sunteti interesati de promovarea afacerii dumneavoastra online sau blogul pe care il detineti? Stim ca de multe ori nu exista bugete pentru asta si, mai ales in primele luni ale unei afaceri, promovarea cu investitii minime este mai mult decat binevenita. Cele 7 modalitati pentru promovarea afacerii cu investitii minime sunt modalitati care au functionat si functioneaza cu rezultate bune in toate cazurile specifice in care le-am folosit.
A) SEO INTERN (on-site optimization) – masurile de promovare sunt aplicate site-ului in cauza si depind, dar mai ales pot fi influentate numai de catre echipa de SEO. Drept exemple pot servi: scrierea cu atentie a titlurilor si descrierilor, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii de adrese URL si de legaturi interne, folosirea cu moderatie a reclamelor etc.
B) SEO EXTERN (off-site optimization) Pornind de la o realitate obiectiva cu privire la calitatea unui site web, motoarele de cautare incearca mereu sa gaseasca semnale masurabile vizavi de relevanta si importanta paginii web in raport cu expresia de cautare analizata. Aceste semnale se refera la indicatorii de calitate, performanta si popularitate, iar drept exemple pot servi: numarul si calitatea legaturilor catre pagina analizata, numarul de interactiuni sociale (Facebook like, share, comment, Tweet, +1 etc.), contextul in care apar mentiunile, credibilitatea si autoritatea surselor, volumul global si local de cautari pentru cuvintele cheie respective etc. Din metodele de optimizare off-site fac parte:
B.1 Optimizarea pentru social media
Deja este cunoscut faptul ca Facebook-ul, YouTube-ul, Twitter-ul si alte retele de socializare au invadat viata de zi cu zi a tot mai multor persoane. Fiecare persoana, fizica sau juridica, are un cont pe cel putin unul din aceste site-uri de socializare. Recomandarile de pagini, pagini de prezentare, promotii, concursuri, si altele, sunt metode fara cost de a promova o afacere.
B.2 Campaniile Google Adwords
De obicei foarte costisitoare, se bazeaza pe achizitionarea prin licitatie a anumitor cuvinte-cheie diret de la google si distributia continutului site-ului Dvs. Intr-o retea de continut Google care va poate aduce trafic. Totusi, fiti pregatiti cu un buget de minim 200-300 euro lunar, daca doriti ca acest gen de campanie sa aiba rezultate. In plus, strategia de cuvinte-cheie trebuie ajustata la zi, asadar recomandam sa vorbit cu cineva care a mai administrat asemenea campanii (interfata Adwords poate sa fie descurajanta la prima vedere).
B.3 Programele de afiliere
Sunt platforme software puse la dispozitie de diversi web developpers pe site-uri. Principale tipuri de programe de afiliere sunt: plata pentru click, plata pentru afisare, plata pentru inscriere, plata pentru vanzarea de produse.
B.4 Schimbul de bannere sau achizitionarea de spatiu online pentru pozitionarea acestora
Reteaua de banner exchange functioneaza strict pe sistemul barter: pentru fiecare 2 anunturi in retea care se deruleaza pe siteul dumneavoastra, reteaua va rula propria reclama pe un alt site. In aceste schimburi nu sunt implicate plati cash. De fapt ideea din spatele unui schimb de bannere este aceea de a oferi celor care publica un web-site si nu isi pot permite cumpararea unui spatiu de publicitate, o sansa de a-si promova propriul site.
B.5 Achizitionarea de trafic
Se poate efectua pe sites precum trafficholder.com. Problema e ca in mare parte acest gen de trafic nu este calificat, ceea ce inseamna ca vizitatorii nu raman mai mult de 1 minut pe site-ul targetat. Poate fi o solutie buna daca se doreste injectarea unui trafic imens din prima zi, depinzand de specificul afacerii online.
B.6 Publicarea de articole online
Scrierea articolelor cu subiecte legate de propria afacere. Ideal ar fi ca articolele despre afacere, cu referire la activitatea desfasurata sau chiar angajati, sa fie publicate in format fizic sau electronic de catre publicatii de specialitate. Nici cele locale cu caracter general, insa, nu sunt de evitat. Orice publicitate este publicitate binevenita.
B.7 Blogging
Principalul avantaj al unei afaceri create in jurul unui blog este faptul ca poate fi gestionata online aproape 100%. Chiar si in cazul in care vinzi produse fizice (o carte, de exemplu) poti controla expedierea acesteia de oriunde angajand pe cineva care sa faca expedierile propriu-zise, fara ca tu sa trebuiasca sa stai acolo mereu. Mai e nevoie doar sa gasesti acele aspecte ale pasiunii despre care sa scrii, aspecte care pot deveni o sursa financiara pentru tine (sunt monetizabile).Gama de produse online pe care le poti crea este imensa. Iar posibilitatile devin infinite: ebook-uri, cursuri online, site-uri membership, webinarii etc. Odata creat un produs, acesta poate fi promovat in continuare cu costuri minime, daca ai un blog apreciat si o audienta semnificativa in jurul acestuia. Iar costurile de creare a unui produs disponibil doar online sunt relativ mici.
B.8 Email marketing
Email marketingul trebuie utilizat cu atentie. Printr-o analiza asupra utilizarii email marketing-ului s-a dovedit ca este de fapt un instrument relativ slab de a apela la clientii noi dar este o metoda foarte buna de a pastra clientii. Deci, de ce este important email marketing-ul pentru afacerea dvs.? Pur si simplu consumatorul are la dispozitie o lunga lista de optiuni de cumparare si are o memorie scurta. Pastrarea contactului cu clientii dvs. este una dintre cele mai bune moduri de a le reaminti ca inca mai sunteti pe piata si de a le exprima recunostinta. Promotiile si anunturile traditionale vor mentine afacerea dvs. in mintea clientilor in stare proaspata si ei vor aprecia informatiile relevante si personalizate pe care le trimiteti. Prin intermediul internet marketing-ului mariti loialitatea clientilor mai usor decat oricand.
Aceasta metoda este una excelenta pentru a face cunoscuta afacerea si evenimentele demne de luat in considerare de public. Este important ca informatiile transmise sa fie folositoare pentru clientela sau parteneri. Informatiile care se preteaza unei astefel de promovari: lansarea unor noi produse, sponsorizari, organizarea unor evenimente, tot ce ar putea pune intr-o lumina pozitiva afacerea.
C) Prezentari publice
Daca este vorba de conferinte, lansari de publicatii, dezbateri, seminarii, nu trebuie sa se piarda oportunitatea de a tine un speech prin care sa se promoveze cumva, sau doar sa aminteasca de afacerea detinuta. Este un mediu propice de a lua contact cu persoane din domeniul afacerilor cu care s-ar putea colabora.
Retineti: cand e vorba de promovarea afacerii de care va ocupati, nimic nu e prea de tot sau prea mult!