Cum sa mentii o atmosfera pozitiva la locul de munca

Cum sa mentii o atmosfera pozitiva la locul de munca

Este usor sa fii pozitiv intr-un mediu pozitiv. Dar atunci cand lucrurile iau o intorsatura nedorita si devin epuizante din punct de vedere emotional, mentinerea unei stari pozitive devine o adevarata provocare. Pe de alta parte, o astfel de situatie poate fi si o oportunitate ca tu sa preiei initiativa si sa fii o influenta pozitiva pentru oamenii din jurul tau. Prin reactiile si actiunile tale ii poti invata pe altii cum sa se comporte intr-o maniera adecvata si profesionala.

Iata cateva sfaturi pentru mentinerea unei atitudini pozitive la locul de munca:

  • Identifica sursa problemei. Incearca sa stabilesti de unde provine negativitatea din mediul tau de lucru. In unele situatii poti simti cum energia iti este drenata in timpul contactului cu anumite persoane. Daca te simti inconfortabil ca urmare a unei astfel de interactiuni, este clar ca acolo este sursa de negativitate. Iar daca o poti identifica, atunci va fi mai usor sa poti remedia situatia.
  • Totul incepe cu tine. Uneori, in cazul unei situatii neplacute, intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este: „In ce fel am contribuit eu la negativitatea din jurul meu? ”. Ai participat cumva la conversatii in care singurul subiect era criticarea sau denigrarea altei persoane? Tot ce spui are un impact asupra celor din jur. In momentul in care vorbesti despre altcineva intr-un mod jignitor ai un impact negativ nu doar asupra acelei persoane ci si asupra celor cu care porti conversatia.
  • Comunicarea este cheia. Daca nu iti convine punctul de vedere al unui coleg de munca nu astepta sa ai o reactie exploziva, ci spune-i din timp: „Acest lucru nu functioneaza pentru mine.” Si fa-o fara sa ai o atitudine critica, deoarece de multe ori oamenii din jurul tau nu intentioneaza sa aiba o atitudine negativa, ci pur si simplu isi spun punctul lor de vedere. Secretul este comunicarea asertiva.
  • Gandeste inainte sa actionezi. Inainte sa spui sau sa faci ceva este intotdeauna important sa te intrebi „Care este scopul actiunii mele?” si „Care este solutia potrivita pentru aceasta situatie?”. De multe ori, starile de negativitate pot fi evitate prin simplu fapt ca te gandesti in prealabil. Conversatiile si actiunile devin mult mai constructive si mai eficiente atunci cand urmeaza un plan bine stabilit inainte.
  • Creaza o aura pozitiva in jurul tau. Este uimitor ce pot face cateva cuvinte de incurajare sau de apreciere. Asa ca, daca vrei sa fii genul de persoana placuta de catre alti oameni, incearca sa transmiti o stare benefica prin cuvinte de lauda si recunostinta. Colegii de birou se vor simti bine in preajma ta si astfel vei crea o dinamica pozitiva in jurul tau, ce poate avea un impact hotarator asupra productivitatii.