Exista cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont atunci cand oferiti feedback:
- Asigurati-va ca feedback-ul este clar si specific. Nu oferiti un feedback general sau vag, caci acesta poate fi interpretat in multiple moduri si nu ajuta concret persoana sa-si regleze actiunile.
- Incercati sa oferiti feedback atat pozitiv, cat si negativ. Incurajarea lucrurilor bine facute poate ajuta la imbunatatirea performantei in viitor.
- Puneti feedback-ul intr-un context mai larg. in loc sa va concentrati doar pe rezultatul final, incercati sa explicati de ce este important sa se faca lucrurile intr-un anumit fel.
- Asigurati-va ca intrebati persoana care primeste feedback-ul daca are intrebari sau nevoie de clarificari suplimentare.
- Incercati sa oferiti solutii sau sfaturi pentru a imbunatati performanta in viitor.
- Este important sa oferiti feedback intr-un mod respectuos si constructiv, pentru a ajuta persoana care primeste feedback-ul sa inteleaga ce poate imbunatati si dezvolta.
Tehnica „Sendvis Conversational”
Tehnica „sandwich conversational” implica inceperea cu un feedback pozitiv, continuarea cu un feedback negativ (critica constructiva) si incheierea cu un alt feedback pozitiv. Aceasta abordare poate face feedback-ul mai usor de primit si poate impiedica persoana care il primeste sa se simta atacata sau criticata.
De exemplu, ai putea spune: „Ati intarziat la intalnirea de astazi, dar nu atat de mult incat sa nu avem suficient timp pentru a discuta toate punctele pe care le aveam de abordat. Insa, in viitor, mi-ar placea sa incercati sa sositi cat mai aproape de ora programata, astfel incat sa nu intarziem inceperea intalnirii. Imi place modul in care va implicati in discutii si imi place ca aduceti intotdeauna noi perspective la masa.”
Aceasta abordare poate face feedback-ul mai usor de primit si poate ajuta persoana care il primeste sa constientizeze ca incurajati si apreciati eforturile ei/lui, in ciuda unor probleme sau imbunatatiri necesare.