Cand ajungeti in fata unui recrutor, imaginea este esentiala. Selectati cu atentie tinuta si asigurati-va ca respectati regulile de la locul de munca.
In functie de compania pentru care vrei sa lucrezi sau de postul pe care ti-l doresti, codurile vestimentare variaza.
- Domeniu financiar, legal, secretariat, resurse umane: costume si tinuta business/ office
Hainele tale trebuie sa se conformeze cerintelor acestor ocupatii serioase. Costum si cravata pentru barbati si sacou + fusta sau sacou + pantaloni pentru femei sunt pariuri sigure. Tinutele office sunt de obicei necesare in banci, departamente financiare si de contabilitate, firme de avocatura sau pentru functii in contact cu conducerea, cum ar fi asistent executiv sau inspector resurse umane.
- Vanzari, imobiliare, hoteluri, restaurante, profesionisti in contact cu clientii: tinuta perfecta din cap pana in picioare
Din nou, costumul garanteaza o anumita eleganta. De asemenea, puteti opta pentru un stil mai personalizat, respectand totodata transmiterea unei imagini serioase si profesionale.
- IT, jurnalism, comunicare, inginerie
Cand va prezentati la un interviu pentru un job in aceste domenii, va puteti imbraca in stil „casual-chic”. Cu toate acestea, adidasii, blugii, tricourile, fustele scurte si culorile tipatoare ar trebui sa fie evitate la inceput.
- Sociala, sanatate, educatie, mestesuguri, sport, productie, constructii
In aceste zone, mergeti pe confort si simplitate. Imbracati-va cu haine practice, in care aveti libertate de miscare. Pentru interviuri, optati pentru un costum clasic, de tip „casual.”
- Publicitate, arta, moda: personalizate si creative
Aceste domenii de activitate inventive permit o mai mare libertate in ceea ce priveste tinuta. Nu uita ca felul in care te imbraci este o reflectare a stilului tau artistic, care sugereaza creativitatea ta. Insa, asta nu inseamna ca nu trebuie sa mentineti o anumita decenta si sa evitati orice lucru care ar putea soca in timpul interviului.
Alegerea pentru barbati este limitata, deoarece se rezuma la a respecta utilizarea traditionala a costumului. Unii barbati pot opta pentru costum si cravata in timp ce altii opteaza pentru blugi, cu camasa si sacou.
In principiu, culorile costumelor se adapteze la anotimpuri: inchis, iarna si deschis vara. Aveti posibilitatea sa adaugati o nota de originalitate prin culoarea si modelul de camasa sau cravata, dar fiti atenti sa nu fiti prea extravaganti, pentru ca in afara de unele industrii mai deschise, cum ar fi publicitatea sau moda recrutorii apreciaza tinutele relativ neutre.
Cravata ar trebui sa fie asortata neaparat cu costumul. Optati pentru pantofi de culoare inchisa, bine ingrijiti.
Mai mult decat atat, chiar si in cazul in care partenerul tau poarta o tinuta casual, asa cum se intampla adesea in industria IT, se prefera ca intervievatul sa poarte costum clasic si cravata, aceasta atitudine fiind intotdeauna considerata o forma de respect.
In toate cazurile, pentru un interviu de angajare, in niciun caz nu optati pentru imbracaminte sport, adidasi si blugi rupti, fuste scurte, rochii mulate, ci favorizati hainele traditionale.
Dupa ce ati ales tinuta, nu neglijati restul. Evita sa te dai cu o tona de gel in par sau cu prea mult fixativ, sa ai parul gras, neingrijit, miros de transpiratie, respiratie urat mirositoare, unghii murdare, machiaj strident….
In general, nu neglijati aspectul fizic, chiar daca credeti ca nu conteaza pentru pozitia pe care o vizati. Pe de alta parte, nu incercati sa impresionati cu orice pret. Fiti naturali si autentici!