Echilibrul dintre viata profesionala si cea personala

Echilibrul dintre viata profesionala si cea personala

Echilibrul perfect dintre viata profesionala si viata personala poate fi greu de atins uneori. Cu totii aspiram la o viata satisfacatoare, sanatoasa si productiva care include munca, jocul si iubirea, care integreaza o serie de activitati de dezvoltarea personala si spirituala; si care exprima dorintele, interesele si valorile noastre.

Unele companii incearca sa regleze tiparele de lucru, astfel incat toata lumea, indiferent de varsta, rasa sau sex, sa gaseasca un ritm care sa le permita sa combine mai usor munca cu celelalte responsabilitati si aspiratii.

S-a dovedit ca echilibrul dintre viata profesionala si viata personala are beneficii reale in afaceri, inclusiv productivitate crescuta, imbunatatiri ale performantei si competitivitatii, moral mai bun si niveluri mai scazute de stres, absenteism si boala.

Cum asiguram echilibrul intre munca si viata personala?

Munca flexibila este in crestere, oferind angajatilor posibilitatea de a alege cum, cand, unde si la ce ore sa lucreze. In mod traditional, a fost asociata cu nevoile parintilor si ale ingrijitorilor, dar organizatiile recunosc din ce in ce mai mult beneficiile unui mod de lucru mai flexibil pentru orice angajat.

Exista mai multe tipuri de munca flexibila: part time, munca in schimburi, munca de acasa / remote.

Un raport CIPD referitor la furnizarea si asigurarea flexibilitatii de munca, din 2012, a constatat ca 72% dintre angajatorii chestionati au considerat ca punerea in aplicare a practicilor de lucru flexibile a avut un impact pozitiv asupra implicarii angajatilor si 73% au considerat ca au avut un impact pozitiv asupra motivatiei angajatilor.

Munca flexibila poate avea beneficii precum:

  • o organizatie mai eficienta si mai productiva
  • o forta de munca mai motivata
  • o grupa mai larga de solicitanti pot fi atrasi pentru locuri de munca vacante
  • niveluri reduse de absenta, boala si stres
  • oferirea unor servicii mai bune clientilor si cresterea loialitatii clientilor

In societatea de astazi, este obisnuit ca angajatii sa aiba multe responsabilitati in afara locului de munca, precum ingrijirea copiilor sau rudelor in varsta, educatie, hobby-uri.  Un echilibru slab intre angajamentele de la locul munca si celelalte responsabilitati ale angajatilor pot conduce la stres, absenta ridicata si productivitate scazuta.

Tehnologia moderna faciliteaza aranjamente de lucru flexibile.

Munca la domiciliu sau Munca Remote poate fi atunci cand un angajat isi indeplineste in mod regulat toate sarcinile sau o parte din sarcinile profesionale de la domiciliu, mai degraba decat la sediul angajatorului. De asemenea, poate fi ziua convenita ocazional pentru a munci de acasa sau ar putea fi un aranjament cu norma intreaga. Avansul tehnologic face mult mai simplu sa tii legatura si sa lucrezi departe de sediul angajatorului. Munca Remote necesita o relatie de munca bazata pe incredere si incurajeaza angajatii sa-si gestioneze propria munca.

Beneficiile muncii remote:

  • poate asigura economii la chirii si alte cheltuieli generale pentru angajator
  • poate economisi timpul de calatorie si costurile aferente pentru angajat
  • poate permite o mai mare flexibilitate in orele lucrate
  • poate face un angajator mai atractiv pentru potentialii angajati

Provocarile muncii de acasa:

  • comunicarea si increderea se pot deteriora atunci cand un angajat isi vede rareori managerul
  • angajatii pot deveni stresati si se pot simti izolati
  • angajatii pot lucra prea mult si des peste program si pot deveni obositi / mai putin productivi
  • dezvoltarea carierei poate suferi