Aon Romania, subsidiara locala a leaderului mondial in brokeraj de asigurari, consultant de risc si resurse umane si unul dintre cei mai mari brokeri din piata noastra de asigurari, a anuntat rezultatele cercetarii Best Employers Study 2014 in Romania. Decernarea premiilor pentru cei mai buni angajatori a avut loc in cadrul Galei organizate joi seara, la hotelul Hilton din Bucuresti.
Nominalizarile au fost facute pentru trei categorii de companii, in functie de numarul angajatilor, iar premiile au revenit urmatoarelor companii:
Categoria „Companii cu un numar de angajati intre 50 si 250”
1. GSK Consumer Healthcare
2. Autonom Services
3. Pfizer Romania
Categoria „Companii cu un numar de angajati intre 250 si 1000”
1. Adobe Systems Romania
2. Teamnet International
Categoria „Companii cu un numar de peste 1000 de angajati”
1. McDonald’s Romania
Best Employers Study (BES) organizat in 2014 include informatii colectate in urma participarii a 28 de companii, peste 200 executivi si 8.700 angajati, reprezentand peste 15.000 de angajati din Romania. Sondajul s-a derulat sub coordonarea diviziei Aon Hewitt, lider mondial in consultanta in domeniul resurselor umane, din cadrul Aon plc.
Conform cercetarii, nivelul mediu al engagement-ului (implicarea profesionala a angajatilor in raport cu munca lor), in Romania atinge in prezent 62%, fata de 57% inregistrat anul trecut.
De remarcat este distributia implicarii profesionale in functie de pozitia in cadrul companiei. Astfel, rezultatele inregistrate de media tuturor participantilor la studiu arata ca 59% din angajati (pozitii non-manageriale) sunt implicati profesional, in timp ce nivelul de implicare pentru middle si top manageri este de 74%. In schimb, companiile nominalizate “Cel Mai Bun Angajator” au urmatoarele rezultate: 78% angajati (non-manageri) sunt implicati profesional, 85% middle manageri si 93% top manageri.
In ceea ce priveste nivelul de implicare profesionala a angajatilor companiilor analizate pe categorii de varsta si vechime in cadrul companiei, cele mai mari diferente intre media participantilor si media companiilor nominalizate „Cel Mai Bun Angajator” se inregistreaza la categoria de varsta 45-54 de ani, unde engagement-ul Celor Mai Buni Angajatori atinge 92%, in timp ce media pe tara este de 56%, si angajatii care au peste 10 ani vechime in munca – 89% fata de 62% media pe tara.
In urma analizei datelor colectate cu ajutorul tuturor participantilor, au fost identificate cateva directii care ar trebui sa se afle pe lista scurta a fiecarui HR manager din Romania. Printre ariile esentiale pentru sustinerea implicarii profesionale a angajatilor sunt: alinierea la brand-ul companiei, mediul fizic de lucru, middle managerii, oportunitatile de invatare si dezvoltare. In schimb, un set de elemente cheie poate aduce cresteri ale implicarii profesionale daca se actioneaza asupra lor: recunoastere, reputatia angajatorului, salarizare, atentia acordata angajatilor.
„Constatam un interes crescut din partea companiilor romanesti pentru a-si evalua gradul de engagement din organizatie, prin prisma unui proiect profesional, derulat independent, cum este Best Employer Study, ceea ce ne bucura foarte mult. Acest lucru denota maturitate organizationala si acceptarea paradigmei ca fara angajati multumiti nu poti atinge performanta operationala dorita. Cred ca, incet, isi face loc si la noi conceptul de “fericire organizationala”, care este de fapt fundamentul unui atasament profesional sanatos – sau asa numitul “engagement”, a declarat Valentin Tuca, CEO Aon South Eastern Europe.
Best Employers Study a fost realizat pe o perioada de 9 luni si ofera o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator in piata fortei de munca in baza opiniei propriilor angajati, identificand zonele cu cel mai mare impact in cresterea performantei angajatilor.
Pe langa topul Celor Mai Buni Angajatori, acest studiu furnizeaza o serie de informatii atat despre angajatori, cat si despre angajati.
BES analizeaza nivelul de implicare profesionala a angajatilor in baza a trei dimensiuni: „SAY” (angajatii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucreaza, in discutiile cu prietenii, colegii sau clientii), „STAY” (angajatii care vor sa ramana in companie pentru mai mult timp si care nu se gandesc sa o paraseasca) si „STRIVE” (angajatii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obtinerea de rezultate pentru companie).
Aceste dimensiuni sunt sustinute de 19 factori care influenteaza implicarea profesionala, dintre care enumeram: sentimentul implinirii, autonomia, resursele, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, managementul performantei, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, beneficiile, recunoasterea, s.a.
Clasificarea companiilor se bazeaza pe calcularea unui punctaj obtinut pe baza opiniilor angajatilor, ajustat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere si tipurile de procese – metodologie dezvoltata de Aon in cei aproape 20 ani de cand efectueaza acest studiu la nivel mondial.
Aon Hewitt organizeaza anual studiul Best Employers pentru Europa Centrala si de Est inca din anul 2001. Studiul organizat in 2013 la nivelul CEE a inclus informatii colectate in urma participarii la sondaj a peste 360.000 de angajati din peste 430 de companii din regiune. Romania se afla pe lista tarilor participante la studiu incepand cu 2013, cand s-a clasat pe locul 4 intre tarile din Europa Centrala si de Est, ca nivel de implicare profesionala a angajatilor, dupa Ungaria, Cehia si Rusia.