Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) a dezvoltat conceptul Harta Profesiei pentru a servi ca ghid oricarei profesii in fata provocarilor de azi si din viitor.
Scop – totul porneste de aici.
Un scop comun este important pentru a ne mentine identitatea colectiva ca profesie, pentru a intelege ceea ce este important, ceea ce sustinem si ceea ce incercam sa realizam.
Orientare pe rezultate
Pentru a face o diferenta pozitiva la fiecare nivel – personal, profesional si social.
Principii
A vedea dincolo de reguli pentru a face ceea ce este corect urmand trei principii cheie:
• Munca e importanta
• Oamenii conteaza
• Profesionalismul conteaza
Bazat pe dovezi
Adauga greutate judecatii tale profesionale, sustinandu-va ideile cu dovezi puternice din diverse surse.
Cunostinte de baza
Indiferent de rolul, sectorul sau specialitatea ta, acestea sunt lucrurile pe care trebuie sa le stii pentru a te considera un expert in oameni, munca si schimbare:
- Analiza si creare de valoare.
- Lucrul digital.
- Intelegerea modului de a crea in mod eficient schimbarea.
- Relationare cu ceilalti, abilitati sociale.
- Cultura si comportament.
- Inteligenta in afaceri – intelegerea organizatiei, a contextului comercial si a lumii mai largi a muncii.
Comportamente de baza
Acestea sunt modalitatile de gandire si de actiune necesare pentru a fi considerat un profesionist eficient al oamenilor, identificat prin cercetari academice si feedback-ul profesiei
- Motivatie comerciala si crearea de valoare
- Lucreaza incluziv
- Pasiune pentru invatare
- Concentrare pe insights
- Luarea deciziilor in functie de situatie
- Valorizarea oamenilor
- Curajul profesional si influenta
- Practica etica
Cunostinte de specialitate
- Dezvoltarea si proiectarea organizatiei.
- Asigurarea ca angajatii au cunostintele, abilitatile si experienta pentru a indeplini nevoile si ambitiile individuale si organizationale.
- Crearea unor culturi incluzive in care persoane diferite sa poata prospera.
- Asigurarea relatiei dintre o organizatie si oamenii sai este gestionata prin practici transparente si legislatie relevanta.
- Crearea unei abordari holistice in jurul angajamentului si bunastarii care sa permita angajatilor sa aiba o voce si sa fie cei mai buni.
- Identificarea, atragerea si evaluarea pentru a obtine oamenii potriviti pentru organizatie.
- Crearea de remuneratii si beneficii care sa fie aliniate la nevoile actuale si viitoare ale organizatiei si la conditiile pietei.
- Maximizarea potentialului prin identificarea talentelor, implicare si planificare.