Livrarea de mancare la domiciliu: 3 tendinte pentru 2021

Livrarea de mancare la domiciliu: 3 tendinte pentru 2021

Livrarea de mancare la domiciliu s-a dezvoltat rapid in ultimii ani, devenind o optiune extrem de populara in aproape toata lumea. Comenzile online pentru livrarea la domiciliu a mancarii au crescut cu 20% in ultimii cinci ani, iar vanzarile online de mancare se estimeaza ca vor urca pana in 2023 la 220 miliarde dolari, aproximativ 40% din vanzarile totale ale restaurantelor.

Aceasta hipercrestere a fost accelerata si de impactul global al pandemiei Covid-19. Restrictiile au „incurajat” restaurantele sa se orienteaza catre livrarea la domiciliu. In acest context, obiceiurile de consum ale clientilor s-au modificat si, spun expertii, inradacinat suficient cat sa mentina piata si dupa ce pandemia se va sfarsi.

In Romania, Glovo raporteaza pentru anul 2021 o ten­dinta de crestere a numarului de comenzi – de 3-4 ori mai multe comenzi in medie. Cei de la Tazz afirma ca vanzarile le-au crescut de aproape 13 ori in 2020.

Pe baza datelor din domeniu si a previziunilor expertilor din industrie, iata trei tendinte majore din 2021 care vor modela serviciile de livrare mancare la domiciliu.

1. Livrarea de mancare la domiciliu folosind flota proprie.

Tinand cont de continua dezvoltare a pietei, unele restaurante vor adopta o abordare mai curajoasa: se vor baza pe flota proprie pentru a livrarea comenzilor de mancare. Controlul deplin al procesului de livrare, brandingul si vizibilitatea asupra datelor clientilor sunt doar cateva beneficii pe care o astfel de masura le va aduce.

2. Prioritizarea urmaririi datelor de livrare.

Colectarea si analizarea datelor pentru a intelege mai bine operatiunile de livrare vor deveni extrem de importante in 2021. McDonalds a cheltuit 300 de milioane de dolari pentru a achizitiona un startup specializat in analiza datelor. Au inteles ca cel mai bun mod de a fi cu un pas in fata concurentei este de a masura, analiza si imbunatati performanta. Urmarirea datelor de livrare ajuta restaurantele sa isi perfectioneze sistemul de livrare si sa isi dezvolte brandul.

3. Smartphone-urile: viitorul comenziilor online de mancare.

Majoritatea persoanelor comanda mancare prin intermediul smartphone-ului. Restaurantele se vor concentra in 2021 pe dezvoltarea de aplicatii pentru telefoanele inteligente, care sa faciliteze plasarea comenzilor.

Asigura-te ca site-ul restaurantului este compatibil cu dispozitivele mobile si ca ofera optiunea de a comanda mancare online.

„64% dintre cei care ne acceseaza site-ul folosesc smartphone-ul. Dintre cei care plaseaza comanda online, pe site-ul nostru, 59% o fac de pe telefonul mobil!” declara managerul JAR-Just a Restaurant.

„Marketingul prin SMS este, fara indoiala, o strategie obligatorie pentru orice afacere in zona food delivery, deoarece avantajele pe care le ofera sunt incontestabile.  Pentru a fideliza baza de clienti, dar si pentru a o extinde, folosirea SMS-ului si a marketingului prin SMS vine cu multiple avantaje: livrare imediata, citire rapida a mesajelor, comunicare fluenta, rentabilitate. SMS-urile sunt o modalitate excelenta de a comunica, deoarece 99% dintre mesajele SMS sunt deschise, iar aproximativ 90% sunt citite in primele 3 minute de la primire. In schimb, postarile pe Facebook ajung la 3-5% dintre fani, iar e-mail-urile ajung adesea in spam sau sunt citite cu intarziere.” explica echipa SendSMS.ro

Inoveaza si inspira prin serviciile de livrare mancare la domiciliu!

Fie ca vrei sa livrezi pizza si mancare cu drona, sau cauti sa iti rafinezi si largesti meniului de mancare pentru comanda online, cel mai important lucru este sa imbunatatesti experienta clientului. Tendinta de cretere a serviciilor de livrare de mancare la domiciliu nu va incetini curand, chiar si dupa pandemie. Acum este timpul sa faci schimbari pentru o mai mare satisfactie a clientilor si pentru succesul afacerii tale.