Retailul se confrunta adesea cu doua tipuri de provocari cand vine vorba de recrutare: atragerea rapida de candidati in zona urbana in care deschid o noua filiala si inlocuirea intr-un termen scurt a angajatilor care pleaca.
Fie ca vrei sa angajezi casieri, consultanti de vanzari, personal logistica, agenti de paza sau sefi de magazin, metodele de recrutare eficiente pentru atragerea de candidati calificati se contureaza in doua mari categorii: interne si externe.
Recrutare Interna consta in anuntarea oportunitatile de angajare si/sau de avansare in randul angajatilor. Bonusurile acordate pentru recomandarile reusite vor incuraja angajatii sa identifice candidati potriviti, dar si consolideaza spiritul de echipa si loialitatea fata de organizatie.
Adesea, insa, recrutarea interna nu este suficienta pentru a acoperi toate posturile de munca disponibile.
In Recrutarea Externa cele mai des utilizate canale si instrumente de recrutare sunt reprezentate de:
– Publicarea anunturilor de angajare pe site-uri de specializate renumite, precum eJobs, BestJobs, care pot contribui la cresterea vizibilitatii, atragand un numar mare de candidati.
– Plasarea anunturilor de angajare pe paginile Social Media ale companiei (Facebook, LinkedIn) poate atrage candidati care rezoneaza deja cu brandul. Sponsorizarea postarilor extinde vizibilitatea si se poate dovedi o metoda eficienta in identificarea candidatilor ideali, deoarece aveti optiunea de a targeta publicul tinta la nivel de geo-localizare, varsta, gen, interese.
– Plasarea de afiselor in locatii strategice este o abordare proactiva si poate ajunge la persoanele care nu sunt active pe platformele online de recrutare.
– Mass-media locala (radio, TV, presa) ar putea fi un canal eficient daca doriti sa angajati un numar semnificativ de persoane. Prezentarea trebuie sa fie atragatoare si sa evidentieze beneficiile si oportunitatile oferite de companie.
– SMS Advertising – O metoda tintita, eficienta si rentabila in Recrutarea de personal in sectorul Retail. Potentialii candidati sunt selectati din baza de date a operatorilor GSM pe baza unor criterii precum: geolocalizare (se poate tinti un sector sau o zona dintr-un oras), varsta, gen, tip de telefon utilizat.
Se pot identifica astfel sute sau mii de potentiali candidati, in functie de numarul de criterii.
Se selecteaza doar utilizatorii si-au dat acordul pentru a receptiona astfel de SMS-uri cu caracter promotional, prin urmare metoda este GDPR-compliant.
Intr-un SMS poti include text si un link scurt catre o pagina din site-ul companiei, unde vor gasi informatii suplimentare despre posturile disponibile si despre modalitatile prin care pot aplica.
Exemple:
[Brand] deschide un nou magazin in sectorul 2 din Bucuresti si recruteaza casieri. Detalii aici: https://ros.ms/cariere/
Buna [Prenume], suntem incantati sa te informam despre posturile disponibile in prezent in magazinele noastre. Daca esti interesata, gasesti pe WebSite.ro detalii. Cu drag, echipa [Brand].
Mesajul SMS de recrutare se trimite din doar cateva clickuri catre mii de potentiali candidati simultan, folosind o platforma online securizata de SMS Marketing. Rata de citire a SMS-ului ajunge pana la 99%.
Costurile recrutarii prin SMS sunt foarte accesibile si chiar mai rentabile decat alte metode de recrutare.
Mai multe informatii aici: https://www.sendsms.ro/ro/o-metoda-inedita-si-tintita-de-recrutare-sms-advertising/
Cum identifici canalul ideal de recrutare? Totul porneste de la avatarul angajatului ideal. Acest proces implica o analiza atenta a abilitatilor si experientei necesare pentru a se potrivi cu cerintele postului. Odata stabilit acest avatar, strategia de recrutare poate fi directionata catre canalele relevante. Cunoasterea profunda a angajatului ideal, inclusiv la nivel de interese si stil de viata, serveste ca busola pentru a identifica canalele eficiente de recrutare, optimizand resursele si atragand candidati care se pot integra cu succes in echipa si cultura organizationala.