SEO in trecut vs. SEO in 2015

SEO in trecut vs. SEO in 2015

Strategiile SEO se schimba si se vor schimba constant, fie ca ne place acest lucru sau nu. Algoritmul motoarelor de cautare se schimba constant, cu asta probabil ca esti obisnuit. Nu stiu insa daca te-ai gandit si la schimbarea comportamentului si gandirii utilizatorilor. Utilizatorii de Internet sunt mai informati, mai pretentiosi, folosesc din ce in ce mai des dispozitivele mobile pentru navigarea pe Internet, petrec din ce in ce mai mult timp pe retelele de socializare. De asemenea, peisajul online s-a schimbat foarte mult in ultimii ani. Au aparut din ce in ce mai multi jucatori pe piata online si din ce in ce mai multi proprietari de site-uri apeleaza la servicii de Marketing Online (SEO, Adwords, Social Media, Afiliere…etc.). Asadar, concurenta este acerba, iar pentru a-i face fata trebuie sa depui mult mai mult efort ca in trecut si sa iti pui in joc si creativitatea.

Iti propunem o comparatie intre strategiile SEO din trecut si cele pe care ar trebui sa te bazezi in prezent.

  • Modul de gandire propriu serviciilor SEO. In trecut, obiectivul era concentrarea pe cuvinte cheie si obtinerea unei pozitii bune pe Google. Unii au fost de parere ca modul in care ai ajuns acolo nu era la fel de important, dar in prezent, marketerii trebuie sa se concentreze mai mult asupra reputatiei unui brand, pe modul in care oamenii se raporteaza la acel brand, precum si asupra calitatii produsului sau a serviciului oferit. In final, atentia acordata acestor criterii va duce la imbunatatirea rank-urilor, prin cresterea share-urilor si a link-urilor pe web.
  • Alegerea cuvintelor cheie. De obicei, specialistii SEO obisnuiau sa puna accentul pe un cuvant cheie de importanta majora si apoi se concentrau doar pe acel termen. In prezent, insa, au mai multa importanta cuvintele cheie long-tail, aspect influentat foarte mult de Google Suggest.
  • Continutul. Continutul trebuie mereu sa fie scris pentru cititori, dar asta nu constituia, intotdeauna, unicul scop. In trecut, accentul a fost pus pe continutul scris in scopul obtinerii unui rank mai bun, folosind densitatea adecvata de cuvinte cheie. Datorita algoritmul Panda, marketerii au invatat repede ca articolele trebuie sa fie scrise in primul rand pentru cititori, si apoi pentru motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, continutul trebuie sa fie relevant, interesant, informativ si sa capteze audienta.
  • Backlinkuri. La fel ca in cazul problemei legate de continut, specialistii SEO stiu ca obtinerea unui link trebuie sa urmeze un set de reguli, dar acestea erau in mare parte ignorate in trecut. Ceea ce conta era plasarea link-urilor catre site-ul promovat pe cuvinte cheie concurentiale, ori de cate ori era posibil, pe cat mai multe site-uri posibile. In zilele noastre, backlinkurile trebuie sa fie obtinute in mod natural  sau sa para a fi obtinute in mod natural. Astazi este mai importanta construirea unor relatii si obtinerea unor backlink-uri din surse relevante. Acest lucru nu inseamna ca linkbuilding-ul nu mai este o practica acceptata, ci inseamna doar ca specialistii SEO trebuie sa fie mult mai selectivi si atenti.
  • Retelele de socializare. In trecut, retelele de socializare nu erau folosite in beneficiul brand-urilor, deoarece nu aveau un impact suficient de mare asupra rank-urilor in cadrul motoarelor de cautare.  Astazi, insa, prezenta in mediile de socializare este la fel de importanta ca SEO, pentru majoritatea companiilor. Chiar daca, din punct de vedere tehnic, mediul de socializare nu este un factor de ranking pentru Google, oportunitatile de a ajunge la public sunt foarte variate.