Telefonul mobil este fara indoiala dispozitivul cel mai personal. Stiai ca 95% dintre romani nu ies din casa fara telefonul mobil? Stiai ca tinerii romani petrec in medie 3 ore zilnic pe smartphone navigand pe internet? Sau ca Generatia Y si Generatia Z prefera sa trimita un mesaj text (SMS, Whatsapp), in loc sa sune sau sa scrie un e-mail?
Prin urmare, afacerile care mizeaza pe SMS Marketing dispun de un avantaj imens: au acces direct la atentia clientilor si potentialilor clienti, la orice ora din zi, oriunde s-ar afla acestia.
Pentru a rula campanii de SMS Marketing eficiente, iti recomandam o serie de bune practici si trucuri din experienta companiei SendSMS:
- Permisiunea utilizatorului
Mesajele text sunt personale, private, astfel ca este necesar sa ai permisiunea clientului inainte de a-i trimite SMS-uri. Clientul se poate abona la serviciul SMS propus de tine prin intermediul unui cod QR, printr-un SMS sau printr-un formular online. Acest lucru nu numai ca te scuteste de consecintele legale negative, ci si imbunatateste imaginea companiei tale.
- Personalizarea
Unul dintre secretele unei campanii SMS de succes consta in personalizarea mesajelor, prin includerea unor detalii personale ale destinatarilor: prenume, zi de nastere, zi onomastica, achizitii anterioare, locatie etc.
Exemple de SMS-uri: “Ana, iti multumim ca utilizezi serviciul nostru [nume], de …ani. Iti rasplatim fidelitatea cu ….gratuite”; “Cu ocazia [sarbatoare], facem noi cinste cu transportul!”; “Cum iti place noul tau [produs]? Iti oferim un mini-ghid gratuit cu…”; “Noul tau [produs] are nevoie de accesorii pe masura! Ai 20% reducere la urmatoarea comanda!”
Daca detii un magazin online, prin instalarea unui plugin SMS poti trimite usor mesaje personalizate clientilor din baza de date. Filtrezi baza de clienti in functie de: produs cumparat, perioada, suma minima comanda, judet etc. si creezi mesaje personalizate pentru fiecare grup de clienti.
Daca detii o afacere locala sau o afacere B2B, prin conectarea aplicatiei SMS printr-un API la solutia CRM / ERP, la sistemul de support / live chat, vei putea trimite usor mesaje SMS personalizate clientilor. Poti trimite linkuri scurte, dinamice prin SMS sau mesaje SMS personalizate privind rezervarile, programarile, cererile de oferta. Simplu, rapid, rentabil.
Mesajele personalizate sporesc nivelul de satisfactie si gradul de atasament fata de brand.
- Feedback-ul
Daca te-ai auto-proclamat o companie „customer-centric”, e clar ca trebuie sa dezvolti o cultura a feedback-ului. Obtinerea unui feedback te va ajuta sa masori eficienta activitatilor de marketing din prezent si din trecut, te va ajuta sa dezvolti strategii de marketing si mai eficiente in viitor. Furnizeaza aceasta optiune printr-un URL scurt trimis prin SMS.
Exemplu de SMS: „Iti multumim pentru prelungirea abonamentului [nume]! Am aprecia daca ne-ai aloca 2 min pentru a ne transmite parerea ta despre [brand] aici: [link scurt]”.
- Frecventa optima de trimitere a mesajelor SMS
Frecventa de trimitere a SMS-urilor este foarte importanta. La fel ca intr-o relatie de prietenie, vrei sa ramai in mintea clientului, fara a-l sufoca sau plictisi.
Pentru inceput, iti recomandam sa trimiti 4-6 mesaje SMS pe luna (nu mai mult de 2 mesaje SMS pe saptamana). Urmareste eficienta acestei strategii o perioada si apoi experimenteaza cu cresterea sau scaderea frecventei mesajelor. Analiza comparativa iti va dezvalui ce functioneaza pentru publicul tau tinta.
Cu alte cuvinte: Executa. Masoara. Revizuieste. Repeta.
Citeste continuarea aici: https://www.sendsms.ro/ro/cele-mai-bune-practici-de-sms-marketing/