Citeste mai jos care sunt cele mai mari provocari tehnologice cu care companiile se vor confrunta in anul 2023.
- Provocari in lantul de aprovizionare
Din pacate, pandemia de Covid-19 inca afecteaza lanturile globale de aprovizionare. Producatorii si companiile de tehnologie din intreaga lume se confrunta cu o lupta constanta pentru a-si procura piesele si consumabilele necesare.
Spre exemplu, una dintre cele mai mari provocari ale anului 2022 a fost deficitul de semiconductori (cipuri). Semiconductorii sunt baza electronicii moderne, fiind parti componente in computere, telefoane, masini, radiouri si multe altele.
La inceputul pandemiei, producatorii de semiconductori au trebuit sa isi adapteze productia pentru a reflecta tranzitia cererii: scaderea cererii de semiconductori din partea producatorilor de automobile si cresterea cererii pe piata electronicelor de larg consum).
Pe masura ce piata auto a „renascut”, producatorii de semiconductori nu au putut sa raspunda cererii din cauza problemelor legate de capacitatea de productie, precum si a penuriei si restrictiilor lantului de aprovizionare.
Solutii exista, dar implementarea lor va fi lenta. Cele mai mari firme producatoare de semiconductori din SUA, Texas Instruments, Samsung, Intel si TSMC construiesc noi fabrici, pentru a compensa cererea foarte mare si pentru a contracara provocarile din lantul de aprovizionare, dar vor incepe productia abia in 2024/2025. Deci, din pacate, efectele negative ale pandemiei vor fi resimtite si in 2023, mai ales pe piata auto.
- Cresterea amenintarilor de securitate
Atacurile cibernetice sunt in crestere si, pe masura ce tot mai multe companii trec in domeniul digital, acestea acumuleaza in mod inerent mai multe date, care, la randul lor, devin atractive pentru criminalii cibernetici care doresc sa le fure sau sa le retina pentru rascumparare.
Pe langa aceste riscuri, aparitia calculului cuantic (Quantum computing) ar putea face ca sistemele de securitate existente sa fie depasite.
Calculul cuantic reprezinta un tip nou de calcul ce utilizeaza unele fenomene din mecanica cuantica pentru a rezolva probleme prea complexe pentru calculatoarele clasice.
Orice organizatie/firma care detine date digitale sensibile trebuie sa investeasca in solutii de securitate cibernetica care abordeaza amenintarea de calcul cuantic, fie prin planuri de gestionare a riscurilor, fie prin utilizarea calculului cuantic pentru reducerea acestor riscuri.
- Accelerarea inovatiilor tehnologice
Cresterea tranzitiei spre mediul digital din timpul pandemiei nu da semne de incetinire, iar acest ritm va reprezenta in 2023 o mare provocare.
Tehnologii precum cloud, edge computing, metaverse, web3, non-fungible tokens (NFT), robotica, Internet of Things (IoT), 5G si multe altele avanseaza cu o viteza incredibila, cu care este foarte greu de tinut pasul. Daca companiile doresc sa-si mentina avantajul competitiv, trebuie sa ramana in fruntea inovatiei tehnologice.
- Lipsa expertilor
Ritmul crescut al inovatiei tehnologice a creat o nevoie acuta de experti care sa construiasca si sa mentina tehnologiile digitale emergente.Penuria de personal specializat este principala bariera in calea adoptarii tehnologiilor emergente.
In fata acestui deficit de personal calificat, companiile adopta programe de formare interna, cum ar fi taberele de programare. Acest lucru le permit companiilor sa angajeze si sa formeze potentiali experti.
- Cererea pentru o tehnologie mai sustenabila
Sustenabilitatea trece rapid de la exceptie la regula. Asteptarile consumatorilor sunt in crestere, iar sustenabilitatea devine o necesitate in toate aspectele unei afacerii.
In 2023, consumatorii, clientii si investitorii vor pune accentul din ce in ce mai mult pe tehnologia sustenabila si pe transparenta.
Companiile trebuie sa utilizeze tehnologii curate si durabile la toate nivelurile, in special in zonele cu utilizare ridicata a resurselor, cum ar fi centrele de date si blockchain-urile.
Companiile care doresc sa supravietuiasca acestor provocari trebuie sa abordeze in mod proactiv si sa se pregateasca pentru provocarile de mai sus, sa monitorizeze industria pentru a ramane la curent cu provocarile si oportunitatile viitoare si sa continue sa gandeasca „outside the box” pentru a ramane cu un pas inaintea concurentei.