(P) 5 idei de afaceri cu flori

(P) 5 idei de afaceri cu flori

Vrei sa iti transformi hobby-ul in afacere?

Piata florilor din Romania are o valoare totala de peste 200 de milioane de euro, cu aprox. 200 de milioane de fire produse, cultivate pe o suprafata de 415 hectare. Mai este loc mult de crestere, caci Romania a importat peste 88.000 de tone de flori in 2016 si a exportat un numar de 50 de ori mai mic.

Afacerile din comertul cu ridicata al florilor (CAEN 4622) au depasit, in 2017, nivelul de 336 de milioane de lei.


Iata 5 idei de afaceri cu flori:

  1. Sera cu flori
  2. Flori la ghiveci
  3. Florarie Online
  4. Accesorii si ambalaje pentru flori
  5. Design floral pentru evenimente

Sera cu Flori

Sa cultivi trandafiri, hortensia, lavanda, bujori, lalele, gerbera nu este atat de complicat pe cat ai crede.  Clima de la noi este prielnica acestor flori. Totusi, ca sa poti produce flori tot anul,  indiferent de vreme, investeste intr-o sera.
Incepe cu o investitie mice si apoi continua in functie de gradul de dezvoltare al afacerii.

Un solar cu o suprafata mica, de 200-300mp poate fi gestionat de o singura familie.  In principiu, ai nevoie de seminte, ghivece, rasaduri, pamant de flori si de instalatii care sa asigure conditii speciale de umiditate, temperatura, luminozitate.  Daca solarul este amplasat la mica distanta de un oras mare, poti chiar vinde direct florile online sau colabora cu florarii locale.

Flori la ghiveci

Multi oameni au in case flori la ghiveci, de la simplele si comunele muscate, la ficus,  trandafiri si orhidee. In ultimii ani, multi au inceput sa ofere cadou flori la ghiveci,  pentru ca destinatarii sa se bucure cat mai mult de flori.
Documenteaza-te bine despre florile ideale pentru ghiveci, despre tipurile de ghivece  existente pe piata, durata de crestere a plantelor si fa-ti un plan de afacere. Trebuie sa ai la dispozitie un spatiu inchis, de vreo 100 mp, cu temperatura si umiditate  controlabile, pentru a creste in siguranta florile in ghivece.

Florarie Online

Florariile offline s-au mutat online pe timp de pandemie. Chiar daca ne asteapta un viitor mai bun, online poate fi mai simplu. Banii investiti in chiria locatiei pot fi directionati catre administrarea si promovarea unui site. De fapt, nici nu ai nevoie neaparat de un site, te poti folosi de Facebook si Instagram.

Pentru a aduce un plus de valoare, ocupa-te de livrarea florilor la domiciliu. Multi romani care locuiesc in strainatate comanda pentru rudele din Romania flori online de sarbatori si aniversari. Sunt departe de cei dragi si vor sa le faca o surpriza comandand online buchete si aranjamente de la o florarie locala.

 

Designer floral pentru evenimente

Meseria de designer floral imbina arta cu stiinta.  Investitia initiala este mica. Consta intr-un curs de designer floral / decorator floral. Pentru portofoliu, ocupa-te pentru o suma modica de aranjamentele florale pentru evenimentul
unui prieten. Apoi, la fiecare contract, pe baza avansului iti poti procura flori de la piata  de flori si accesorii de la comerciantii specializati.

Accesorii si ambalaje florale

Intrucat piata florilor din Romania este destul de dezvoltata, floristii au nevoie de tot felul de accesorii pentru flori si ambalaje florale: cosuri din lemn, cutii din carton sau lemn, ambalaje florale din hartie, celofan sau dantela, bureti de flori, role si panglici, spray-uri pentru intretinerea florilor si multe altele.

Le poti produce sau le poti importa.

Nu totul e roz in domeniul afacerilor cu flori!

Sa lucrezi cu florile este o bucurie. Dar afacerile cu flori pot fi destul de dificile. Floristica este vazuta drept o cariera artistica, de lux, dar implica foarte multa munca – uneori de la 4 a.m. pana seara tarziu. Se lucreaza mult in weekend si de sarbatori, cand cererea este foarte mare. Nu este de ignorat faptul ca se lucreaza cu produse perisabile, astfel ca organizarea trebuie sa fie eficienta.

Desi costurile de deschidere sunt scazute in comparatie cu alte afaceri, dificultatea de a conduce o afacere cu flori este crescuta, deoarece implica multiple aspecte (productie/aprovizionare, transport, livrare catre clienti, relatii clienti, marketing si promovare).