Multi dintre noi sunt familiarizati de mult cu numele companiei Google. Sansele sunt ca 99% din cititorii acestui articol sa foloseasca in mod curent motorul de cautare Google pentru a cauta ceva pe internet. Dar Google a inceput sa fie mai mult decat un simplu motor de cautare, oferind servicii si instrumente de care, probabil, nu ai auzit niciodata si care ar putea fi benefice pentru afacerea ta.
Iata 5 dintre instrumentele Google de care probabil nu ai auzit si care iti pot fi de folos:
- Google Trends. Acesta este un site care te ajuta sa descoperi cat de populare au fost anumite cautari in istoricul Google, precum si cele mai raspandite cautari in prezent. Poti utiliza caseta „Forecast” pentru a anticipa daca interesul pentru un anumit subiect va beneficia sau nu de o crestere in timp.
- Google Cloud. Platforma Google Cloud iti permite sa construiesti aplicatii, sa gazduiesti site-uri, sa analizezi date, si multe altele, prin intermediul infrastructurii de scalare pusa la dispozitie de Google. Printre clienti se numara Best Buy, Snapchat, Coca-Cola, sau Sony Music.
- Google Wallet. Google Wallet reprezinta o modalitate usoara de plata, nu doar pentru mediul online, ci si pentru magazine, si functioneaza cu orice card de debit sau de credit. Ai o datorie unui coleg pentru cina din seara trecuta? In Gmail exista o noua optiune „attach money” care iti va permite sa trimiti bani rapid si usor utilizand Google Wallet.
- Google Bookmarks. Salveaza paginile tale web preferate, oriunde te-ai afla, folosind marcatorul din browser Google Bookmarks! In urma cu mai multi ani, utilizatorii nu se bazau foarte mult pe bookmark-uri, dar in prezent acestea au devenit o modalitate eficienta de a tine evidenta diverselor pagini web. Acum, poti exporta marcajele preferate cu un singur click, le poti integra intr-un site extern, modifica stilul in CSS, sau pur si simplu poti imparti bookmark-urile sub forma unui atasament intr-un e-mail.
- Consumer Barometer. Un instrument care te ajuta sa intelegi modul in care oamenii folosesc Internetul in intreaga lume. Afla ce rol joaca research-ul online in procesul de achizitie, ce dispozitive folosesc utilizatorii in viata lor de zi cu zi si cum, de ce, unde si cand se uita la un video online. Instrumentul interactiv global de la Google, Barometrul de consum, a fost actualizat in 2014 si acopera in prezent peste 45 de tari si 10 de categorii de produse.