Subsidiara din Japonia a companiei Microsoft a realizat un experiment: timp de o luna, angajatii au lucrat cate 4 zile pe saptamana, in loc de 5. Au avut liber in fiecare vineri. Acest lucru a condus la o crestere a productivitatii cu 40%. Detalii: aici.
Sper ca din ce in ce mai multi angajatori si angajati, precum si freelanceri, vor intelege ca:
=> Nu este vorba despre cantitate, ci despre calitate. Credem, gresit, ca suntem mai productivi atunci cand muncim 12h/zi, decat atunci cand muncim 6h/zi, de exemplu. Mai bine faci 3 lucruri, dar bine, decat 7, dar prost.
=> Multitaskingul nu este bun pentru productivitate. Cate alte sute de studii vreti sa se mai faca pentru a va convinge de asta?
=> Nu conteaza cat timp stai la birou, ci cat de concentrat reusesti sa fii. Daca ai una din acele zile in care nu ai chef de nimic, este cazul sa iesi la o plimbare.
=> Viata personala este influentata de cea profesionala si invers.
=> Din cand in cand, este bine ca angajatii sa munceasca de acasa. Mai scapa de factorii stresori intalniti in drumul spre/dinspre munca si dorm mai mult.
=> Avem nevoie, mai degraba, de mini-concedii frecvente decat de un concediu lung o data pe an.