Ghid redactare comunicate de presa

Ghid redactare comunicate de presa

Ce este un comunicat de presa? Si ce nu este.

Comunicatul de presa anunta, de regula, o noutate – un produs/serviciu recent lansat, o promotie, un parteneriat, un eveniment. Prin urmare, e o diferenta intre un articol informativ, un advertorial si un comunicat de presa. De exemplu, un articol care are un titlu si un continut aferent ideii Cum sa alegi …./ Care e cea mai buna… nu este un comunicat de presa, ci un articol informativ sau un advertorial (daca include promovare).

De regula, structura unui comunicat de presa este urmatoarea:

  • Titlul comunicatului
  • Abstract
  • Continutul comunicatului
  • Informatii generale sau suplimentare despre companie
  • Date de contact

Cum sa scrii un comunicat de presa eficient pentru online:

  • Titlul comunicatului trebuie sa fie un fel de rezumat al comunicatului, sintetizat pe un rand. In niciun caz, doar „Comunicat de presa”. E indicat sa nu depaseasca 60 de caractere, inclusiv spatii, pentru ca titlul sa se afiseze complet in motorul de cautare Google sau asigura-te sa incluzi ce e mai important in primele 60 cc. Exemple de titluri de comunicate: Compania X semneaza un parteneriat cu Y / 50% reducere la produsele de vara de pe Site.ro / X lanseaza un nou serviciu pe piata din Romania/ Y lanseaza o noua carte la libraria Z, pe 1 septembrie 2022 / Anunt lansare proiect firma X.
  • Abstractul sau introducerea contine fie un preambul, fie o sinteza a comunicatului (ideile esentiale). Asigura-te ca raspunzi la intrebarile esentiale: cine? ce? cum? de ce? cand? unde? Ar trebui sa nu depaseasca 4-5 randuri.
  • Continutul comunicatului detaliaza abstractul in 3-4 paragrafe. La fel, asigura-te ca raspunzi la intrebarile esentiale: cine? ce? cum? de ce? cand? unde? Foloseste un limbaj pe intelesul tuturor, evita cliseele si include informatii pragmatice (fapte, cifre, statistici etc). Intreaba-te: Ce ar fi important pentru un potential client? Ce ar fi interesant pentru jurnalisti? Poti include si o declaratie a managerului companiei. Nu uita sa incluzi si un call to action: Vezi produsele la promotie aici / Inscrie-te la conferinta accesand site-ul / Afla mai multe despre parteneriat aici: site.ro
  • Informatii generale sau suplimentare despre companie. La finalul comunicatului de presa adauga un paragraf cu informatii generale despre companie/ brand, date de contact si, eventual, linkuri catre retelele sociale. Ar trebui sa reiasa clar domeniul de activitate, ce produse/servicii ofera compania si cateva elemente diferentiatoare (avantaje fata de concurenta, avantaje pentru clienti, valori, premii etc).
  • Imaginea de coperta. Trebuie sa fie sugestiva si sa aiba dimensiuni rezonabile, ca sa se incarce pagina web rapid. De regula, site-urile de comunicate de presa prefera imaginile in format landscape (pe orizontala).

Atunci cand trimiti un comunicat de presa prin e-mail:

  • Anexeaza un document word, nu un pdf, caci nu va sta mai nimeni sa se chinuie sa copieze din pdf sau sa converteasca pdf-ul in word.
  • Anexeaza imaginile separat, in format .jpg sau .png.  Nu le lasa doar in word si nu le trimite in .pdf sau alte extensii.

 

Vrei sa publici un comunicat de presa pe Biz Wizz? Afla aici cum trebuie sa procedezi: https://biz-wizz.ro/category/comunicate-de-presa/

 

Imagine coperta: Nick Morrison via Unsplash.com