Vanzari Online: marketplace sau site propriu?

Vanzari Online: marketplace sau site propriu?

Piata e-commerce era deja in continua crestere, iar pandemia i-a mai dat un boost. E-commerce-ul devine din ce in ce mai complex. Nu mai vorbim doar de magazine online, ci si de marketplace-uri care aduna vanzatorii laolalta, precum Emag, Olx, Amazon sau de solutii care integreaza multiple canale de vanzare si promovare.

Producatorii si distribuitorii mici, in special, se confrunta cu o dilema: Sa investesc intr-un magazin online propriu sau sa fiu prezent intr-un marketplace? Sau sa merg pe ambele?

Sa gestionezi un magazin online nu e atat de simplu. Trebuie sa investesti timp si bani pe mai multe paliere: programare si web design, administrarea site-ului (adaugare produse, poze), promovare online (Google Ads, Facebook Ads, SEO, Marketing Direct),  call-center, pregatirea coletelor s.a.m.d.

Daca esti prezent doar in marketplace-uri, economisesti bani si timp cu unele aspecte ale afacerii. In primul rand, programarea si mentenanta tehnica. Apoi, concurenta din online este acerba in unele domenii de activitate, precum beauty& fashion, iar marketplace-urile sunt foarte vizibile pe Google si iti ofera si tie ocazia de a fi cunoscut. De asemenea, stim ca factorul nr. 1 in conversii este brandul sau, mai bine spus, increderea consumatorului in brand. Prin urmare, inca o bila alba pentru marketplace-uri, caci acestea vor garanta, intr-un fel, pentru tine.

Poti fi prezent initial doar intr-un marketplace si pe masura ce testezi nevoia, preferintele consumatorilor, pe masura ce iti formezi o baza cu clienti fideli, poti incepe sa faci trecerea la site-ul propriu.

Daca, insa, activezi intr-un domeniu de nisa si oferi nu doar produse, ci si servicii, e mai bine sa investesti (si) intr-un site propriu. Dar trebuie sa ai si bugetul necesar. Multi gresesc investind foarte multi bani intr-un magazin online perfect, de pus in rama, in ciuda faptului ca nu perfectiunea vinde si nu mai raman cu bani de marketing. Iar marketingul este cea mai importanta componenta a afacerilor e-commerce. E inutil sa ai un site perfect daca nimeni nu stie de existenta lui.

Daca esti incepator in e-commerce, e mai prudent sa incepi cu pasi mici, fiind intai prezent in marketplace-uri.

Sa investesc intr-un magazin online propriu sau sa fiu prezent intr-un marketplace? Sau sa merg pe ambele variante? Raspunsul doar tu il poti lua, analizand avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni.