Petrecerea de Craciun necesita planificari serioase si un efort destul de mare din partea celui care o organizeaza. Este bine sa te gandesti din timp la cum ai vrea sa fie petrecerea, la numarul de persoane care vor participa si care ar putea fi tematica ei.
Organizarea este cheia unei petreceri reusite.
Vom incerca sa te ajutam, indiferent de nivelul tau de experienta, in planificarea petrecerii, sa alegi optiunile cele mai bune pentru a asigura buna dispozitie si confortul invitatilor.
Pasul 1 – Alegerea datei.
Perioada sarbatorilor de iarna este, in general, foarte aglomerata, agenda tuturor se umple foarte rapid cand vine vorba de evenimente si petreceri. Din acest motiv, este bine sa stabilesti din timp data cand va avea loc petrecerea. Poti lasa sa circule prin birou o minuta in care colegii sa noteze sugestia lor cu privire la data desfasurarii petrecerii. Dar, trebuie sa tii cont ca nu toata lumea poate fi multumita, intotdeauna vor exista persoane nemultumite, indiferent de data aleasa.
Trebuie sa alegi o data potrivita cu orarul majoritatii.
Pasul 2 – Aflarea bugetului.
De marimea bugetului depinde foarte mult intrega organizare. Anvergura petrecerii, divertismentul, alimentele, bautura, etc. toate sunt influentate direct proportional de buget. Inainte sa incepi planificarea, afla bugetul alocat.
Petrecere este organizata pentru angajati, pentru a le multumii lor pentru efortul depus de a lungul anului.
Pasul 3 – Stabilirea tipului petrecerii.
Atunci cand vine vorba de tipul petrecerii, variantele sunt nelimitate. Acest lucru depinde foarte mult de locatie, buget, numarul de persoane participante si de cat de mult doresti sa fi implicat direct in planificarea si gestionarea evenimentului. Trebuie sa hotarasti cand va avea loc petrecerea: pe zi, seara sau ambele.
Cea mai des intalnita si mai simpla varianta este contractarea unui firme care organizeaza evenimente profesionist, care sa tina cont de cerintele si posibilitatile tale financiare. Aceasta optiune este ideala pentru firmele mari, care nu au timp sa organizeze un astfel de eveniment de la zero.
Pasul 4 – Tematica
Tema petrecerii este si inima ei. Aceasta ar trebui integrata in fiecare aspect al petrecerii. Idei pentru petrecerea de Craciun sunt destule: petrecere vintage, petrecere tematica anii 60, 70 sau 80, bal mascat, petrecere inspirata din vestul salbatic cu vestimentatie autentica, sau, de ce nu, tematica traditionala de craciun, cu mos craciun, spiridusi si craciunite.
Pasul 5 – Alimentele si Bautura
Daca ai ales o firma de catering specializata, atunci se vor ocupa ei de tot. Totul depinde de bugetul ales initial. Poti alege varianta bufet Suedez sau ca mancarea sa fie servita de catre ospatari. Alegerea meniului si a bauturilor depind foarte mult de tine si de buget. Poti foarte usor sa te consulti cu organizatorii sau cu bucatarii in privinta mancarii.
Daca grupul este mare, atunci este bine ca meniul sa fie degustat dinainte.
Mancarea si bautura pot sporii sau scadea nivelul unei petreceri, in acelasi timp, asa ca fii atent.
Pasul 6 – Alegerea muzicii
Dansul la petrecerea de Craciun este, de obicei, o necesitate, fiind ocazia perfecta pentru ca toata lumea sa isi etaleze miscarile de dansator.
Muzica are, deci, un rol important. Poti angaja un Dj, o trupa de muzica live sau poti folosi un sistem stereo decent (ipod, mp3, etc.) cu o lista bine definita si variata de cantece. Orice ai alege, trebuie sa te asiguri ca exista destul loc pentru dans si iluminatul este potrivit.
Pasul 7 – Angajarea unui fotograf profesionist.
Pentru ca evenimentul sa ramana in amintirea tuturor este indicat sa angajezi un fotograf profesionist care sa faca poze de buna calitate. Cele mai bune si reusite fotografii, pot fi folosite pe blog-ul, site-ul sau retelele sociale ale companiei.
Pasul 8 – Organizarea transportului.
Asigura-te ca ai strans numerele de telefon ale celor mai apropiate companii de taxi. Daca petrecerea este foarte numeroasa, poti inchiria un microbuz pentru o zi, care sa fie la dispozitia oamenilor pentru plecari si sosiri.
Acestia sunt cei 8 pasi care trebuiesc respectati atunci cand planifici o petrecere de Craciun la birou.