Probabil, daca ai ajuns pe aceasta pagina, detii un magazin online sau un site de prezentare a afacerii tale si te intrebi de ce nu se afla site-ul tau pe prima pagina in Google.ro la cautari relevante.
Pe langa un site corect construit pentru a fi usor indexat de Google si texte sau descrieri unice si optimizate, este necesar sa lansezi si campanii de advertoriale pentru a reusi sa ajungi cat mai sus in clasamentul Google. Te asigur ca ai tai competitori, care se afla in prima pagina a motorului de cautare, au publicat advertoriale sau ruleaza in acest moment campanii de advertoriale SEO.
Advertorialul poate lua forma unui articol informativ, a unui guest-post sau a unui comunicat / interviu care contine linkuri active (poti da click pe ele) si, de preferat, dofollow (urmarite de robotii Google) catre website-ul tau. Linkurile de pe alte site-uri, catre site-ul tau, se numesc backlinkuri.
Sa ne imaginam ca ai un magazin online cu produse cosmetice. Ai putea scrie un advertorial de tipul:
-> Cum sa te machiezi pentru o petrecere. Si inserezi linkuri pe numele produselor recomandate.
-> Cosmeticele de la brandul…sunt un must-have primavara asta. Si inserezi link catre pagina de brand de pe site-ul tau.
-> Magazinul online….lanseaza o noua gama de produse…/ ofera reduceri la ….Si inserezi link catre homepage si pagina cu reduceri.
Ar fi ideal ca advertorialele sa fie optimizate SEO, adica sa contina cuvintele cheie cu care vrei sa ajungi cat mai sus pe Google.ro.
Advertorialele sunt publicate de proprietarii de reviste online, ziare online sau bloguri personale contra-cost sau contra unor produse/servicii oferite de tine gratuit (barter).
Pe langa faptul ca advertorialele SEO contribuie la evolutia cuvintelor cheie targetate in clasamentul Google.ro, cu paginile aferente din site-ul tau, acestea pot fi si o sursa generatoare de vanzari.
Cum alegi site-urile/blogurile in care sa iti publici advertorialele?
-> sa aiba articole sau sa fie nisate pe domeniul de activitate in care activeaza business-ul tau. De exemplu, daca ai un magazin online de cosmetice, vei apela la publisheri din zona beauty.
-> sa aiba o vechime online de minim 6 luni.
-> sa nu fie pline de advertoriale / linkuri dofollow catre alte site-uri. Daca site-ul in care vrei sa publici advertorialul trimite un numar exagerat de linkuri, atunci linkul tau ar trebui sa fie nofollow.
-> sa isi actualizeze site-ul constant, adaugand noi articole.
Cate caractere ar trebui sa aiba un advertorial?
Recomand cel putin 1000 -1500 cc.
Cate linkuri catre site-ul meu pot insera intr-un advertorial?
Recomand cate un link la 1500 cc.
Unde gasesc site-uri in care pot sa public advertoriale?
Arunca o privire pe oferta OSEOM, accesand pagina web: Advertoriale SEO – Oferta Pret Advertoriale (blog-seo.ro)
Nu e suficient sa public articole publicitare pe site-urile de comunicate de presa gratuite?
Din pacate, nu este. Ai nevoie si de backlinkuri de pe site-uri din acelasi domeniu de activitate, plus, o cat mai mare varietate a surselor backlinkurilor. In plus, unele site-uri de comunicate de presa nu au un raport echilibrat intre advertoriale si articole nepublicitare.
De ce trebuie sa apelez la publicarea de advertoriale, daca am deja multe linkuri catre site-ul meu in blogroll-uri si in footerul unor site-uri partenere?
Este foarte important contextul in care inserezi linkul catre website-ul tau. Un link inserat intr-un text relevant pentru domeniul tau de activitate poate valora mai mult decat un link inserat in blogroll-ul / footer-ul unui site partener. Desigur, poti apela la un mix de surse de backlinkuri, insa s-a dovedit ca fara advertoriale este mult mai greu sa ajungi in Top 10 rezultate pe Google.ro.