Banii incep din ce in ce mai mult sa migreze din zona anunturilor traditionale in zona celor digitale, pe masura ce cheltuielile din domeniul social media, domeniul mobile si cel video cresc. In urmatorii cinci ani, marketingul va imbratisa tot mai mult platforma mobile, ceea ce va atrage capitalul din directia ziarelor si revistelor.
Va prezentam care sunt tendintele cheltuirii banilor, pentru cele mai importante formate de anunturi digitale. Este, de asemenea, important modul in care vor creste cheltuielile pentru formatele media traditionale in urmatorii cinci ani.
Iata care sunt principalele directii ale cheltuielilor in publicitatea digitala
- Mobilul va fi canalul de publicitate cu cea mai rapida crestere din toate formatele digitale. In Statele Unite, veniturile din publicitatea pe mobil vor creste cu 26,5% pana in 2020.
- Cheltuielile cu anunturile publicitare video digitale vor creste mult mai rapid decat celelalte. Veniturile din publicitatea digitala – video, in Statele Unite, vor creste cu un 21,9% pana in 2020.
- Veniturile publicitare provenite din cautarile de pe mobil vor depasi cautarile efectuate pe sisteme desktop, pana in 2019. Veniturile din cautarile mobile vor creste cu 25,2%, in timp ce veniturile din publicitatea de pe desktop vor scadea.
- Anunturile social-media, care traverseaza platformele de afisare video, vor capata din ce in ce mai multa popularitate. Profiturile din publicitatea social-media vor creste cu 14,9% pana in 2020.
- Anunturile grafice pe mobil, inclusiv bannerele si continutul sponsorizat, vor depasi anunturile desktop, chiar mai devreme, in 2017.
- Rapida asimilare de catre public a instrumentelor de cumparare a anunturilor are un impact semnificativ asupra ponderii cheltuielilor provenite din canalele programatice.
- Spre deosebire de digital, veniturile din publicitatea traditionala vor ramane aproximativ la acelasi nivel pana in anul 2020. Totalul veniturilor din publicitatea traditionala va creste cu doar 0.4% intre 2015 si 2020.