Indiferent de browserul folosit, cu totii am vazut reclamele online. Agresive sau mai putin agresive, informative sau enervante, aceste reclame au dus la crearea unei industrii globale de milioane de euro.
Pentru a afla parerea romanilor internauti, despre reclamele online, GFK Romania a lansat un studiu online.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.
Rezultat
Publicitatea virtuala are un impact mare asupra romanilor.
Marea majoritate, 8 din 10 romani cu acces la internet, observa aceste reclame, chiar daca nu dau click pe ele.
28 % din cei chestionati, nu le deschid, dar sunt influentati de mesaj.
73% cred ca sunt prea multe reclame in spatiul virtual, iar 58% le considera sacaitoare.
Cu toate acestea, un sfert din cei chestionati declara ca le plac reclamele, iar 15% au incredere in mesajele promovate.
Cele mai potrivite companii care sa comunice prin reclame online fac parte din domenii precum turism, divertisment, retail si electronice (70%). In schimb, bauturile alcoolice, produsele pentru bebelusi, suplimente nutritive, mancarea si accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numara printre cele mai putin potrivite pentru acest gen de promovare (30%).
sursa:http://www.gfk.com/ro/news-and-events/press-room/press-releases/pagini/fascina%C5%A3ia-reclamelor-online.aspx