Peste 200 de ingrediente intra într-o anvelopa. Acestea joaca un rol vital in siguranta automobilului, ofera eficienta consumului de combustibil, si nu afecteaza natura. Aceste componente se incadreaza in cinci grupe:
- Cauciuc natural: componenta principala a straturilor de rulare
- Cauciuc sintetic: parte a benzilor de rulare a anvelopelor auto, van si 4×4
- Negru de fum : utilizat ca agent de intarire pentru a imbunatati durabilitatea
- Cabluri de armare metalice si textile: „scheletul” anvelopei, care formeaza forma geometrica si asigura rigiditate.
- Numerosi agenti chimici: pentru proprietati unice, cum ar fi rezistenta la rulare scazuta sau aderenta ultra-inalta
Se fac teste teste de anvelope de peste 1,6 miliarde de kilometri pe an – echivalentul a 40 de ori care conduc in jurul planetei. Pentru a in?elege rolul benzii de rulare pe drumuri umede, este util sa va ganditi la o pompa de apa. Cu cat sunt mai multe canale in suprafata de rulare a pneului dvs., cu atat mai bine pompeaza apa intre anvelopa si drum. Remarcabil este ca poate deplasa apa in doar cateva milisecunde. O anvelopa de iarna 195/65 R 15, de exemplu, poate deplasa aproape 15 litri de apa.
Elemente de proiectare care influenteaza aderenta uscata:
Profilul (forma) anvelopei: un profil plat cu umeri patrati ofera un sprijin bun.
Cantitatea de caneluri: cu cat procentul de caneluri din modelul benzii de rulare este mai mic, cu atat mai mult cauciucul este in contact direct cu solul si cu atat mai mult nivelul de prindere scade.
Pistoalele de blocare: cu cat sunt mai multe blocuri individuale de cauciuc de rulare in proiectare, cu atat este mai buna tractiunea. Dar acest lucru poate genera si mai mult zgomot rutier. Locurile de blocare cu blocuri de rulare cu multe guri va reduce rigiditatea modelului benzii de rulare.