Mai are afacerea ta nevoie de carti de vizita?

Pentru afacerea noastra, tehnologia actuala ofera confort si flux de lucru imbunatatit care remodeleaza modul de comunicare intre parteneri sau clienti. De exemplu, atunci cand intalnim un potential client sau un partener, in mod obisnuit, inregistram numarul de telefon in smartphone sau facem schimb de email-uri si de conturi social media.

Beneficiind de toate aceste noi metode de comunicare ale secolului XXI, ajungi sa te intrebi daca mai ai nevoie de carti de vizita. Aceasta traditie veche, de a imparti carti de vizita, usor, usor, moare.

Cartile de vizita au fost pana acum o necesitate pentru un profesionist. Exista si la ora actuala cursuri de afaceri care se ocupa de modul in care iti poti realiza intr-un mod creativ o carte de vizita.

In afacerile moderne exista loc si pentru cartile de vizita? Cum sunt folosite astazi cartile de vizita?

1.       Intalnirile de afaceri

Intalnirile de afaceri sunt locurile cele mai absurde pentru utilizarea cartilor de vizita. Cele mai multe carti de vizita pe care le avem provin de la clientii si partenerii existenti deja.  Inainte, ca o formalitate traditionala, cartile de vizita erau impartite, inca de la inceputul intalnirii de afaceri, fiecarei persoane participante.

O carte de vizita include: e-mail, telefon, adresa firmei si site-ul de prezentare. Atunci cand te prezinti la o intalnire cu un client, ai deja macar o parte din aceste informatii. Daca programezi intalnirea prin telefon, pentru a confirma apelezi la un e-mail sau trimiti o invitatie prin calendar. Apoi, pentru a putea ajunge la client, evident, ai nevoie de o adresa. In plus, intalnirea va fi sortita esecului, daca nu cunosti site-ul clientului. Astfel, cartea de vizita nu are nicio valoare in cadrul intalnirilor de afaceri.

Daca ai o afacere mica, investitia intr-o carte de vizita, doar pentru a arata ca esti pregatit la sedinte si intalniri, ar putea merita. In caz contrar, cu siguranta, renuntarea la formalisme si economisirea hartiei este cel mai indicat.

2. Networking

La inceput, cand afacerea era noua, la evenimente si intalniri, coeficientul de succes era masurat prin numarul cartilor de vizita adunate. Astazi, cu toate acestea, poti merge la un eveniment cu  multe carti de vizita si te poti intoarce foarte usor cu aceeasi cantitate acasa. Acest lucru nu este rezultatul unei intalniri proaste, ci mai degraba rezultatul inutilitatii schimbului de carti de vizita.

9 din 10 oameni care participa la evenimente nu aduc carti de vizita. De ce merg acesti oameni la un eveniment de networking fara carduri, daca prin natura sa, evenimentul are rolul de facilita schimbul de informatii si de contacte? Raspunsul este foarte simplu: o adresa de email sau un site pot fi transmise si retinute si prin alte metode mult mai simple.
 
3.       Carti de vizita pierdute in gramada

Cei care decid sa fie creativi si sa schimbe design-ul cartii de vizita cu o forma mai funky, mai moderna, cu ornamente si culori care iti iau ochii, au o probabilitate mai mare de a capta atentia. Cea mai mare parte a cartilor de vizita ajung, cu toate acestea, intr-o singura gramada mare, uitata prin birou.

Persoanele de contact care trec peste acest punct sunt acele persoane care fac urmatorul pas dupa o conversatie semnificativa – folow-up-ul.
LinkedIn si alte mijloace media sunt resurse foarte bune; poti utiliza aceste platforme pentru a reaminti persoanei despre conversatia avuta si sa ii propui un motiv pentru care ar trebui sa te contacteze.

Chiar daca optezi pentru o carte de vizita creativa, acest lucru nu este o garantie de revenire, daca nu iei initiativa unui follow-up.

4.       Noua carte de vizita: prezenta online

Cartile de vizita par sa se potriveasca mai bine cu anumite industrii. In mediul afacerilor start-up, cartile de vizita par sa fie schimbate mai des si mai usor. In cercurile media si de divertisment, cartile de vizita sunt inexistente.

O industrie, cum ar fi sectorul de divertisment, care opereaza prin cercuri interioare, reprezinta o provocare interesanta pentru antreprenorii care incearca sa isi relanseze cariera. Cum sa iesi in evidenta si sa iti faci cunoscute datele de contact? In acest caz, amprenta digitala devine o prioritate. Online-ul si prezenta sociala devin cartea ta de vizita. Renunta la cartile de vizita si investeste banii intr-un site web de inalta calitate.

In general, scopul cartilor de vizita se schimba in functie de industrie si situatie. Pentru a intelege daca cartile de vizita au valoare pentru tine, ia in considerare obiectivul din spatele utilizarii lor. Cartile de vizita  nu sunt complet depasite, dar, la ora actuala, exista cu siguranta alte resurse disponibile pentru profesionisti, pentru a-si construi imaginea si umple baza de date cu noi contacte.