Creativitatea!
Din pacate, tocmai cand este nevoie de creativitate cel mai mult, liderii de afaceri investesc in creativitate cel mai putin.
Intr-un studiu realizat de compania Forrester s-a examinat rentabilitatea investitiei (ROI) a creativitatii in comparatie cu adoptarea combinatiilor marketing-tehnologie (MarTech) si tehnologii de advertising (AdTech), si s-a descoperit ca o transferare de 19 miliarde de dolari de la tehnologie la creativitate, pe parcursul a sase ani, ar oferi o crestere a rentabilitatii investitiei cu pana la 18% – o rentabilitate potentiala de 66 miliarde USD. Desi studiul a fost realizat in SUA, e de asteptat sa se vada rezultate similare in alta parte a lumii.
Cand ne gandim la transformarea afacerilor, s-ar putea sa nu o asociem imediat cu creativitatea. In timp ce lumea marketingului si a publicitatii s-a orientat spre adoptarea martech-ului si a adtech-ului pentru a castiga teren nou, din ce in ce mai multe dovezi releva legatura intrinseca dintre creativitate si succesul in afaceri.
Creativitatea este cel mai mare motor al cresterii non-incrementale. Impactul creativitatii asupra unei companii se simte in mai multe moduri:
- imbunatateste „sanatatea” brandului pe termen lung,
- sustine cresterea vanzarilor,
- schimba comportamentul consumatorului sau perceptia asupra brandului.
Reimaginarea rolului creativitatii
Transformarea creativa duce afacerea la un nivel mai inalt. Gandirea creativa schimba modul in care companiile se organizeaza, modul in care lucreaza oamenii si modul in care clientii interactioneaza cu firma.
Companiile trec printr-o „reconectare” cuprinzatoare si creativa a operatiunilor interne pentru a crea eficienta si a imbunatati productivitatea, precum si pentru a aprofunda loialitatea si conexiunile cu consumatorii in moduri diferite ca pana acum.
Brandurile investesc in noi modalitati de lucru pentru a-si asigura afacerile in viitor. Serviciul lor pentru clienti, experienta angajatilor, modelele de afaceri si rutele catre piata sunt reinventate ca raspuns la noile nevoi ale clientilor.