Dacia a reusit in 2014 cea mai buna performanta comerciala din istoria sa, cu vanzari cifrate la 511 465 de unitati, inregistrand astfel cea mai puternica crestere a vanzarilor in randul marcilor generaliste in Europa Occidentala. Acest rezultat, superior cu 19% fata de cel inregistrat in 2013, i-a permis marcii Dacia sa-si sporeasca prezenta pe majoritatea pietelor unde este comercializata.
O performanta excelenta in Romania
Dacia a gasit mijloacele pentru a seduce clientii particulari, cu gama sa completa, care acopera cele mai importante segmente ale pietei auto din Romania. Pentru prima oara dupa multi ani, cotele alocate in cadrul programului de reinnoire a parcului auto national – Remat, au fost epuizate. Dacia a reusit sa se impuna pe aceasta piata, obtinand peste 50% din inmatricularile Remat. De asemeni, Dacia s-a adaptat la nevoile companiilor care detin flote, datorita bunei pozitionari a produselor sale si a atractivitatii modelelor din gama.
Fiecare model Dacia s-a situat in 2014 in pozitia de lider in segmentul sau.
Cu peste 11 300 de unitati vandute, ceea ce inseamna aproximativ 38% din vanzarile totale, Logan berlina ramane soclul marcii Dacia in Romania. In iunie 2014, oferta Logan s-a imbogatit cu o serie limitata intitulata Logan 10 ani. Versiunea MCV a adaugat 2 646 unitati la acest total si s-a impus ca cel mai vandut model break din Romania. Duster ocupa a doua treapta a podiumului, cu 6 134 unitati vandute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domina detasat segmentul B-hatch si, cu aproape 5 000 de unitati, se plaseaza pe locul al treilea in clasamentul pe modele.
Dinamism pe pietele externe
Trei sferturi din masinile vandute de Dacia in 2014 au fost inmatriculate in Europa, marca romaneasca castigand anul trecut 0,4 puncte procentuale ajungand sa detina 2,5% din piata regiunii. Franta este prima destinatie de export a Dacia, cu aproape 106 000 de unitati, plasandu-se astfel pe locul 5 in topul marcilor cele mai vandute in Hexagon, imediat dupa Volkswagen, performanta sustinuta de succesul modelelor Duster si Sandero. Germania ocupa locul doi, cu putin peste 50 000 de unitati si o cota de piata de 1,55%, iar Spania locul trei, reusind o performanta de 46 000 de unitati vandute si o cota de piata de 4,7%, ceea ce reprezinta cel mai bun rezultat de cand Dacia este comercializata in aceasta tara.
Perspective 2015
Dacia isi propune mentinerea si consolidarea pozitiei sale de lider pe piata din Romania, datorita gamei sale complete, calitatii serviciilor oferite si procesului de modernizare a retelei comerciale, care va continua in 2015. Dupa innoirea ofertei sale de produse, completata in 2014 prin introducerea seriei limitate Logan 10 ani, Dacia va lansa in 2015 pe piata din Romania versiunile Stepway ale modelelor Lodgy si Dokker.
Sursa: www.daciagroup.com